Ponad 75 proc. produkowanych przez ZAP Sznajder Batterien S.A. akumulatorów trafia do odbiorców w ponad 50 krajach świata. Obecnie firma z Piastowa koło Warszawy, z wyłącznie polskim kapitałem, wytwarza ponad 120 typów akumulatorów m.in. dla pojazdów ciężarowych.
Od czasu technologicznego wprowadzenia zbiornika z płynem AdBlue wspomagającym dostosowanie współczesnych ciężarówek do wymagań regulacji EURO 6, większość producentów przeniosła akumulator do tylnej części pojazdu, gdzie – niestety – jest on narażony na zwiększone wibracje mogące powodować awarie. Dlatego dział technologiczny grupy ZAP Sznajder Batterien S.A. opracował technologię SVR (Super Vibration Resistant), która skutecznie zabezpiecza akumulator przed wstrząsami i niweluje możliwość wystąpienia awarii, a także pozwala baterii przejść ekstremalne testy wibracji zgodne z europejskim standardem EN 50342.
Niezawodność pracy akumulatora SVR w ekstremalnych warunkach gwarantują specjalne wkładki antywibracyjne zapewniające mechaniczną stabilizację zestawów płyt w celach akumulatorów, grubsze płyty ołowiowe, separacja kopertowa wzmocniona włóknem szklanym oraz zmodernizowane połączenia między celami akumulatora. Dodatkowo SVR został wyposażony w podwójne wieczko z systemem labiryntowej wentylacji ( ograniczenie ubytku wody z elektrolitu) oraz centralnym odpowietrzaniem typu Kamina, które ułatwia bezpieczne odprowadzanie nagromadzonych gazów.
Akumulator ZAP SVR zapewnia niezawodność rozruchu, dłuższą eksploatację i – co nie jest bez znaczenia – optymalizację kosztów utrzymania floty pojazdów ciężarowych. Z nowej serii SVR dostępne są m.in. akumulatory 185 Ah 1100 A; 225 Ah 1150 A; 230 Ah 1300 A.
Komentarze (2)