Redukcja kosztów, usprawnienie łańcuchów logistycznych i ułatwienie pracy kierowcom – dzięki rozwiązaniom technicznym związanym z automatyzacją, połączeniami z siecią oraz elektryfikacją pojazdów użytkowych, Bosch poprawia efektywność i bezpieczeństwo w logistyce. W ramach 67. targów pojazdów użytkowych IAA w Hanowerze, Bosch zaprezentuje swoje innowacje w zakresie transportu towarowego przyszłości. Można je będzie zobaczyć na stoisku A01 w hali 16.
Nowe, połączone z siecią usługi ułatwiają pracę kierowcom ciężarówek i specjalistom ds. logistyki
Platforma łączności sieciowej dla usług w chmurze: Bosch wykorzystuje nową platformę do łączenia pojazdów użytkowych z siecią przez cały okres ich użytkowania, zapewniając podstawę techniczną dla usług opartych na chmurze takich jak: diagnostyka prognostyczna oraz aktualizowanie oprogramowania w trybie "over-the-air" (bezprzewodowo). Platforma składa się z dwóch głównych elementów: podstawowego modułu oprogramowania, stanowiącego bezpieczny interfejs komunikacyjny między pojazdem, chmurą i usługami, oraz z modułu zarządzania danymi, umożliwiającego producentom pojazdów lub menedżerom floty porządkowanie i analizę danych pojazdu i stałą aktualizację oprogramowania pojazdu.
Diagnostyka prognostyczna: Trudno przewidzieć awarie, które w przypadku pojazdów użytkowych często powodują znaczne straty ekonomiczne. W Boschu dzięki diagnostyce prognostycznej możliwa jest rejestracja i ocena stanu podzespołów i systemów pojazdu oraz przekazanie odpowiedniego komunikatu do chmury. Na podstawie tych danych można często przewidzieć awarie, a tym samym wcześniej je usunąć. Zmniejsza to koszty serwisowania pojazdów użytkowych, a mniejsza liczba awarii to większa dostępność pojazdów.
Elektroniczny horyzont: W przyszłości elektroniczny horyzont Boscha będzie przy każdej podróży stawał się inteligentniejszy. Ta usługa opiera się na bardzo dokładnych mapach zawierających dane topograficzne przewidywanej trasy. Te dane są uwzględniane przez układy sterowania silnika i skrzyni biegów, aby wybrać najbardziej efektywną strategię jazdy i jeszcze bardziej zmniejszyć zużycie paliwa. Elektroniczny horyzont jest dostępny od kilku lat, ale został zmodernizowany przez Boscha. W przyszłości funkcja będzie określać, czy informacje przechowywane w mapie są zgodne z rzeczywistymi warunkami na drodze. Na przykład, jeśli kamera pojazdu wykryje znak ograniczenia prędkości do 30 km/h na drodze, dla której mapa zezwala na jazdę z prędkością 50 km/h, to układ nawigacji pojazdu nauczy się nowej prędkości. W przyszłości informacje te mają być również udostępniane za pośrednictwem chmury innym ciężarówkom. Inteligentny horyzont elektroniczny wejdzie do produkcji na początku 2019 roku.
Monitorowanie transportu towarowego: Gdzie jest mój towar i co się z nim dzieje? To pytania, które często zadają klienci i pracownicy logistyki. Rejestrator Boscha Transport Data Logger dostarcza odpowiedzi na te pytania, a przy tym umożliwia dokładny wgląd w proces dostaw towarów. Mała skrzynka o rozmiarach 10 x 10 cm z wbudowanymi czujnikami monitoruje transport wrażliwych produktów oraz mierzy w drodze temperaturę, wilgotność, pochylenie i wstrząsy. Zmierzone wartości są wyświetlane w aplikacji na smartfonach lub tabletach i mogą być dokumentowane. Jeśli określone wartości zostaną przekroczone, aplikacja uruchamia alarm, co pozwala na wczesne wykrycie potencjalnego uszkodzenia towaru i na przypisanie go osobie, która jest za to odpowiedzialna.
Centralna bramka: Centralna bramka (central gateway) steruje wymianą danych pomiędzy sterownikami w pojeździe, a światem zewnętrznym za pomocą wszystkich systemów magistrali. Stanowi zatem centralny węzeł komunikacyjny dla połączonych z siecią pojazdów użytkowych. Nowoczesne technologie transmisji i szyfrowania sprawiają, że wymiana danych jest szczególnie bezpieczna. Zapobiegają bezprawnemu dostępowi do sieci informatycznej pojazdu za pomocą zapór firewall lub systemu wykrywania włamań, opracowanego przez ETAS i ESCRYPT, spółki zależne Bosch.
Cyfrowe lusterka boczne i wyświetlacze poprawiają komfort jazdy i bezpieczeństwo
Cyfrowe lusterka boczne: System cyfrowych lusterek bocznych „Mirror Camera“ opracowany przez firmy Bosch i Mekra Lang zostanie wprowadzony do produkcji seryjnej w roku 2019. Dwa duże lusterka zostaną zastąpione przez czujniki wideo umieszczone na zewnątrz kabiny pojazdu, co zmniejszy opór i obniży zużycie paliwa nawet o 2 procent. Obrazy z kamer są wyświetlane w czasie rzeczywistym na monitorach o wysokiej rozdzielczości w kabinie kierowcy. System dostosowuje sposób wyświetlania obrazu do sytuacji – pokazuje daleki widok na autostradzie, duży kąt widzenia w ruchu miejskim lub wysoki kontrast podczas jazdy nocą. Dzięki systemowi kamer EasyFit Bosch, w cyfrowe lusterka boczne można również doposażyć istniejące floty pojazdów ciężarowych. System ten opiera się na czterech kamerach ultra szerokokątnych, które pokazują widok 360° wokół pojazdu.
Cyfrowy zestaw wskaźników: Bosch wprowadza cyfrowe zestawy wskaźników do kokpitu, co ma zapewnić łatwe i nierozpraszające uwagi obsługiwanie stale rozwijanych funkcji łączności sieciowej, wspomagania kierowcy oraz informacyjno-rozrywkowych w ciężarówkach. Oprócz konwencjonalnego widoku prędkościomierza, wyświetlacz będzie pokazywał informacje o funkcjach, grafikę do planowania trasy oraz obrazy z kamery cofania lub urządzenia noktowizyjnego, przy czym priorytet będzie zależał od sytuacji na drodze. Kierowca zawsze otrzyma dokładnie te informacje, których potrzebuje w danej chwili, co zmniejsza jego rozproszenie i pozwala skupić się całkowicie na drodze.
Komentarze (1)