Atrakcyjność konstrukcji potwierdzają zamówienia z rynku rosyjskiego, jak i ze Skandynawii oraz rynku niemieckiego. Również polski rynek – mimo dość skomplikowanej i co za tym idzie nie najtańszej konstrukcji – wykazuje zainteresowanie tym projektem, jeden pojazd już pracuje w woj. zachodniopomorskim.
Najważniejszym elementem zabudowy jest wysięgnik hydrauliczny dużej mocy, podobny jest stosowany w ciężkich holownikach. Pozwala on na holowanie samochodów ciężarowych i autobusów, jego udźwig (ograniczony z uwagi na podwozie) na pełnym wysuwie to 6 ton. Uzupełnieniem jest platforma hydrauliczna. W omawianym przypadku zamontowany jest też żuraw hydrauliczny oraz – oparte na specjalnej konstrukcji między platformą a żurawiem– dwie hydrauliczne wyciągarki dużej mocy (20 i 13 ton). Dzięki takim zabiegom pojazd (do pewnego stopnia) łączy w sobie funkcje ciężkiego holownika oraz platformy. Uzupełnieniem konstrukcji jest wykonana z aluminium karoseria, przestrzeń międzyosiowa wykorzystana jest na schowki, a żuraw i wyciągarki są gustownie zabudowane.
Komentarze (0)