Sprzęgło nie rozłącza, jest poślizg, szarpie, pracuje głośno? A może zauważalna jest duża sztywność na pedale? To objawy uszkodzeń sprzęgła, ale jakich konkretnie? Wspólnie z ekspertami marki Schaeffler przedstawiamy poradnik dotyczący diagnozy uszkodzeń sprzęgła.
Sprzęgło nie rozłącza
Nie zawsze przyczyną usterki układu jest uszkodzenie własne sprzęgła. Często przyczyną niepoprawnego działania sprzęgła jest awaria układu wysprzęglania, uszkodzone łożysko pilotujące lub niezastosowanie się do procedury naprawy.
Poślizg
Nie zawsze przyczyną poślizgu sprzęgła jest jego uszkodzenie. Często przyczyną jest uszkodzenie układu wyprzęglania lub niewłaściwie przetoczone koło zamachowe, jak i błąd podczas montażu sprzęgła.
Sprzęgło szarpie
Uszkodzone ułożyskowanie wału korbowego oraz nierównomierna praca silnika mogą zakłócać płynną pracę sprzęgła. Kolejnym błędem może być zamontowanie niewłaściwego sprzęgła.
Głośna praca
Niecentralne położenie dźwigni, wału sprzęgłowego lub uszkodzone łożysko pilotujące mogą powodować gwizd w trakcie pracy. Błędny montaż tarczy lub zamontowanie źle dobranych elementow może rownież powodować hałasy. Tarcze sprzęgłowe z tłumikiem pierwszego stopnia mogą wydawać odgłos klikania przy zmiennych obciążeniach. Nie ma to negatywnego wpływu na pracę tarczy.
Duża sztywność na pedale sprzęgła
Tarcza, docisk lub koło zamachowe są bardzo rzadko przyczyną tych usterek. Najczęściej to układ wysprzęglania i jego elementy są tego przyczyną.
Komentarze (0)