ZF Health Check umożliwia operatorom flot tworzenie planu przeglądów i serwisowania w oparciu o bieżące dane dotyczące stanu pojazdu.
Poprzez system ZF Health Check firma ZF przybliża koncepcję „rynku aftermarket nowej generacji” użytkownikom swoich automatycznych skrzyń biegów do autobusów. Na podstawie bieżących danych odczytywanych podczas jazdy można stworzyć indywidualny plan serwisowania dostosowany do rzeczywistego stanu przekładni. Zdalny dostęp umożliwia diagnostykę usterek, pozwalając uniknąć nieplanowanych wizyt w warsztacie i przestojów.
- Cyfrowa łączność za pośrednictwem systemu zarządzania flotą ZF Bus Connect pozwala wykorzystać zdalny dostęp do danych pojazdu w celu pozyskania niezbędnych informacji dotyczących obsługi.
- W przyszłości harmonogramy przeglądów i serwisu będą mogły opierać się na faktycznym stanie pojazdu.
- Zapobiegnie to awariom i pozwoli dostosować terminy serwisowania do harmonogramów operatorów flot.
Transport publiczny odgrywa kluczową rolę w zrównoważonej transformacji sektora transportu. Aby zmaksymalizować jego pozytywny wpływ, a także zapewnić najlepszą jakość usług przewozowych, autobusy muszą spędzać jak najwięcej czasu na drodze, a jak najmniej w warsztacie.
Nowa cyfrowa koncepcja serwisowa od ZF Aftermarket pomaga sprostać tym wyzwaniom: ZF Health Check dostosowano w szczególności do automatycznej skrzyni biegów ZF EcoLife, która jest używana przez przewoźników na całym świecie w autobusach miejskich i dalekobieżnych. Podczas pracy pojazdu oprogramowanie pozyskuje wiele rodzajów danych z czujników w układzie przeniesienia napędu – na przykład prędkość obrotową silnika, aktualny bieg, temperaturę oraz ciśnienie oleju itp. Dane te są regularnie przesyłane do wyspecjalizowanego oprogramowania analitycznego działającego w chmurze ZF, gdzie ustalane są zindywidualizowane rekomendacje dotyczące serwisowania dla operatora autobusu lub serwisującej go firmy.
Kolejną zaletą jest wczesne ostrzeganie operatorów flot autobusowych o zbliżających się awariach. Wynika to z faktu, że uszkodzenia zwykle nie pojawiają się nagle, lecz można je przewidzieć – na przykład zwracając uwagę na wahania ciśnienia lub temperatury oleju. Jeśli przewoźnik odstawi taki pojazd do warsztatu, naprawa nie tylko będzie tańsza, ponieważ nie doszło jeszcze do poważniejszych szkód, ale także wyeliminowane zostaną problemy związane z awarią – takie jak konieczność zapewnienia pasażerom dalszego transportu, wykorzystanie autobusu zastępczego lub przewiezienie zepsutego pojazdu do warsztatu. Obok konkretnych korzyści technicznych, ważne jest również zaufanie i bezpieczeństwo, jakie ZF Health Check daje operatorom.
– ZF EcoLife już teraz umożliwia setkom przewoźników autobusowych na całym świecie wydajniejszą pracę – mówi Dyrektor Dywizji ZF Aftermarket Philippe Colpron. – Dzięki ofercie ZF Health Check, wykorzystującej zdalny dostęp do danych pojazdu i analizy predykcyjne, możemy wspólnie z naszymi klientami flotowymi pójść o krok dalej w kierunku braku przestojów i utorowania drogi dla zrównoważonego rynku aftermarketowego.
System ZF Health Check jest dostępny od ręki dla użytkowników rozwiązania telematycznego ZF Bus Connect Premium. ZF planuje obecnie integrację dodatkowych komponentów z Health Check. Oprócz Health Check, rozwiązanie ZF Bus Connect oferuje liczne funkcje optymalizacji operacyjnej flot autobusowych, takie jak bieżący podgląd całej floty, wgląd w potencjał optymalizacji w odniesieniu do zużycia paliwa i energii, analiza zachowania kierowcy lub stopnia zużycia części mechanicznych (np. hamulców). Oprogramowanie generuje także raporty dotyczące zgodności z przepisami lub stanowiące podstawę do wskazywania celów podatkowych w transporcie publicznym.
Komentarze (0)