Regeneracja

Regeneracja

ponad rok temu  07.08.2017, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Regeneracja - znakomita alternatywa dla niepewnych części używanych [TEMAT MIESIĄCA]

Na najpopularniejszym polskim portalu aukcyjnym wystawionych na sprzedaż jest ponad dwanaście milionów używanych części motoryzacyjnych. Liczba ta dobitnie świadczy o dużym popycie na takie podzespoły. Są jednak sytuacje, w których zdecydowanie nie warto decydować się na części pochodzące z demontażu.

Znienawidzeni przez kupujących, nieuczciwi handlarze samochodów, chcąc doprowadzić sprzedawane auto do stanu używalności starają się ciąć koszty napraw jak tylko się da. Doskonałym rozwiązaniem dla nich jest kupowanie części używanych. Jeśli dana część nie jest już kompletnie zużyta lub uszkodzona, zapewne będzie działać jeszcze przez jakiś czas, a później… Później niech martwi się klient. Handlarzy nie interesuje fakt, że w dłuższej perspektywie czasu naprawa na „używkach” wcale nie będzie opłacalna, bo trzeba ją będzie wykonać jeszcze raz, a może przy okazji wyeksploatowana część narobi dodatkowych szkód.

Skala zainteresowania używanymi częściami samochodowymi wskazuje jednak, że nie tylko handlarze naprawiają auta z ich pomocą. Pozornych oszczędności szukają także prywatni właściciele aut. Niska cena „używek” skłania ich do podjęcia ryzyka kupna części nieobjętych jakąkolwiek ochroną gwarancyjną. Wielu kierowców jest nawet w stanie zaakceptować fakt, że w niedługo prawdopodobnie naprawę będzie trzeba wykonać ponownie. W tym przypadku chodzi przede wszystkim o to, by odsunąć w czasie poważniejszy wydatek na zakup części dobrej jakości.

Oszczędny dwa razy traci

Teoretycznie proces naprawy pojazdu z wykorzystaniem używanych części jest prosty. Zastępujemy niesprawny podzespół sprawnym, choć częściowo zużytym. Możemy zatem liczyć na poprawę, przynajmniej do czasu aż używana część ponownie zawiedzie. Niestety w wielu przypadkach skutki zamontowania części używanych mogą być o wiele poważniejsze, a chwilowe oszczędności przełożyć się na bardzo kosztowną naprawę w przyszłości.

Dobrym przykładem układu, w którym nie warto stosować używanych części jest klimatyzacja. Największym zagrożeniem dla jej prawidłowego funkcjonowania są zanieczyszczenia. Krążący w układzie klimatyzacji brud z czasem odkłada się na poszczególnych podzespołach. Najbardziej narażony na zabrudzenie jest zawór ciśnieniowy kompresora, który posiada w sobie iglicę. Po pewnym czasie spiętrzające się zanieczyszczenia uniemożliwiają jej prawidłową pracę, co prowadzi do całkowitej niesprawności kompresora.

W sieci dostępne są tysiące ogłoszeń sprzedaży używanych komponentów układu klimatyzacji. Wiele z nich zostało zdemontowanych z pojazdu w nieprawidłowy sposób lub niezabezpieczonych na okres przechowywania. Decydując się na wykorzystanie takich części ryzykujemy bardzo wiele, gdyż z pewnością zawierają one w sobie zanieczyszczenia, które po montażu części w pojeździe przedostaną się do układu klimatyzacji. Najbardziej wrażliwym na zabrudzenie elementem układu klimatyzacji jest kompresor. Nawet bardzo drobne cząstki stałe odkładające się na jego iglicy są w stanie doprowadzić do awarii.

Montaż używanego kompresora, już zawierającego brud zgromadzony w czasie dotychczasowej eksploatacji, jest działaniem na krótką metę. Podobnie jest w przypadku montażu używanego skraplacza czy zaworu rozprężnego – wszystkie obecne w tych częściach zanieczyszczenia przedostaną się do układu i wraz z czynnikiem chłodniczym i olejem dotrą do kompresora.

  - Awaria kompresora oznacza poważną i złożoną naprawę. Oprócz niego mechanik powinien wymienić także skraplacz, filtr-osuszacz i zawór rozprężny, a następnie wykonać płukanie układu, by mieć pewność, że nie zalega w nim już brud. Konieczność ewentualnego powtórzenia takiej naprawy oznacza stratę dużej ilości czasu i pieniędzy. Dlatego naprawiając układ klimatyzacji, zdecydowanie nie warto bazować na częściach niskiej jakości - tłumaczy Dawid Kowalewicz, dyrektor produkcji w firmie Lauber, zajmującej się profesjonalną regeneracją części samochodowych.

Ekonomicznie i bezpiecznie

Używane części mogą mieć przed sobą drugie życie. Uprzednio powinny jednak zostać poddane procesowi profesjonalnej regeneracji. Oferta części regenerowanych, dostępnych na internetowych aukcjach jest bardzo szeroka. Tu jednak także można natknąć się na produkty niskiej jakości. Regeneracja jest procesem złożonym, wymagającym precyzji i czasu. Na szczęście na rynku są firmy zajmujące się regeneracją fabryczną, bazujące na częściach pierwszomontażowych, a więc najwyższej jakości. Takie firmy są w stanie udzielić długotrwałej gwarancji na swoje produkty, a przy tym sprzedawać je w atrakcyjnej cenie. Przykładowo kompresory regenerowane w firmie Lauber są objęte dwuletnią ochroną gwarancyjną.

Części regenerowane fabrycznie to znakomita alternatywa dla niskiej jakości, a przede wszystkim niepewnych części używanych. To także wybór ekonomiczny, gdyż trwałość takich podzespołów porównywalna jest z trwałością części nowych z górnej półki cenowej. Naprawiając samochód „dla siebie”, chcąc zapewnić mu długą, bezawaryjną pracę, zdecydowanie bezpieczniej postawić na części regenerowane. „Używki” zostawmy ludziom, których stać na częste wizyty w warsztacie…

ŹRÓDŁO: LAUBER

Komentarze (1)

dodaj komentarz
  • ~ pablo 1 ponad rok temu Używane części to śliski temat bo nie wiadomo skąd pochodzą ale te regenerowane nie podziałają tyle co nówki. Kupuje zamienniki z delphi i są równie wytrzymałe co orginały a jednak kosztują mniej.
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
do góry strony