Przygotowanie auta dostawczego do przewozu cateringu lub żywności polega na uszczelnieniu skrzyni ładunkowej. Sanepid oczekuje likwidacji miejsc, w których mogłaby gromadzić się żywność lub odpady. Ważna jest także łatwość utrzymania auta w czystości.
Opisane poniżej rozwiązanie pozwala na zastosowanie myjki ciśnieniowej do czyszczenia skrzyni ładunkowej bez narażenia auta na korozję.
Rozwiązanie stosowane przez firmę Poli-System Warszawa to powłoka z poliuretanu, nakładana natryskowo. Poliuretanowa powłoka grubości 2 mm gwarantuje maksymalne wykorzystanie przestrzeni ładunkowej pojazdu. Nie ogranicza dostępnej powierzchni w takim stopniu, jak stosowane zabudowy montowane wewnątrz auta budowane z tradycyjnych elementów konstrukcyjnych.
Kolejną ważną zaletą takiego rozwiązania jest czas adaptacji auta. Przygotowanie, zabezpieczenie i natrysk powłoki zajmuje tylko 2 dni. Poliuretan nakładany natryskowo zasycha w ciągu kilku sekund i auto gotowe jest do eksploatacji.
Nie bez znaczenia są inne walory użytkowe poliuretanowej powłoki, która nie ulega odbarwieniu, nie ściera się i nie kruszy. Nie oznacza to jednak, że jest niezniszczalna. Należy obchodzić się z nią w sposób poprawny z uwagi na jej grubość wynoszącą 2 mm.
W przypadku przewozu cięższych towarów zalecane jest stosowanie na podłodze i nadkolach powłoki grubości 3,5 mm. Jednakże zwiększa to cenę usługi z uwagi na stosunkowo wysoką cenę komponentów.
Koszt adaptacji auta dostawczego mieści się w granicach od 3.300 zł netto (za małe auta dostawcze typu kangoo lub partner) do 6.900 zł netto (za samochody dostawcze wielkości L4-H4).
Powłoka Poli-System Warszawa ma unijny atest do kontaktu z żywnością oraz świadectwo Państwowego Zakładu Higieny. Sanepid akceptuje tak przygotowane zabudowy bez zastrzeżeń.
Więcej na: www.poli-system.pl
Komentarze (0)