Firma Budweg Caliper poddaje regeneracji zaciski hamulcowe, stosując wyjątkowy proces zabezpieczania powierzchni przed korozją. Wieloletnie doświadczenie na motoryzacyjnym aftermarkecie pozwala jej oferować produkty charakteryzujące się unikalną trwałością i wytrzymałością.
Regeneracja zacisków hamulcowych to bardzo pracochłonne zajęcie. W przypadku firmy Budweg Caliper proces czyszczenia i regeneracji nadal częściowo przebiega manualnie, co pozwala zapewnić wysoki pozom jakości. Każdy element przez długi czas pozostaje w rękach spostrzegawczego i doświadczonego pracownika. Budweg nie dopuszcza żadnych kompromisów w zakresie jakości, a tym samym w zakresie bezpieczeństwa klientów. Jednym z kluczowych elementów jest zapewnienie najwyższej jakości, trwałych powłok zabezpieczających powierzchnię produktów.
Znaczenie trwałego zabezpieczenia powierzchni
Korozja nigdy nie daje za wygraną i każdy metal zawsze narażony jest na jej działanie. W przypadku zacisków hamulcowych nawet niewielka korozja może przełożyć się na usterki, a tym samym możliwe zagrożenie bezpieczeństwa jazdy. Dlatego trwałość zacisku hamulcowego jest ściśle powiązana z jego odpornością na korozję, która z kolei zależy od rodzaju i jakości zabezpieczenia powierzchni zacisku oraz jego różnych elementów. I właśnie zabezpieczenie powierzchni to jeden z kluczowych aspektów regeneracji zacisków hamulcowych. Dzięki wieloletniemu rozwojowi oraz badaniom firma Budweg opanowała ten proces w sposób mistrzowski.
Testy produktów oferowanych przez konkurencję
Stosując standardowe dla branży testy w komorze solankowej firma Budweg bada wyrywkowo regenerowane zaciski hamulcowe pod kątem własności antykorozyjnych. Ma to na celu sprawdzenie, czy wszystkie produkty wykazują najwyższą jakość zabezpieczenia powierzchni. Jednakże wyposażenie badawcze nie służy jedynie do rozwoju i kontroli jakości produktów Budweg. Jest ono wykorzystywane również do badania produktów konkurencji oraz części oryginalnych. Zbieranie i przetwarzanie licznych wyników badań szerokiej gamy zacisków hamulcowych oraz ich elementów to czasochłonny proces. Niemniej jednak to jedyny sposób oceny produktów konkurencyjnych, pozwalający firmie Budweg utrzymać na aftermarkecie wiodącą pozycję preferowanego dostawcy regenerowanych zacisków hamulcowych.
Dzięki wysokiej jakości zabezpieczeniu powierzchni produkty Budweg podczas testów w komorze solankowej wykazują najwyższy poziom odporności i zabezpieczenia przed korozją białą i czerwoną. Porównując oferowane przez konkurencję zaciski hamulcowe z ich odpowiednikami marki Budweg wyraźnie widać, że te drugie podczas 72-godzinnego testu w komorze solankowej nie wykazują śladów białej korozji, podczas gdy na korpusach zacisków konkurencyjnych produktów aftermarketowych widać znaczący rozwój białej korozji wynikającej z utleniania cynku.
- Nasze testy dowodzą, iż produkty Budweg są bardzo odporne na korozję białą i czerwoną. Wewnętrzne standardy Budweg zasadniczo nie dopuszczają białej korozji na korpusie zacisku hamulcowego po 72 godzinach badania w komorze solankowej. Natomiast bardzo często obserwujemy, że konkurencyjne produkty aftermarketowe mniej lub bardziej pokrywają się powstająca w wyniku utleniania cynku białą korozją jeszcze przed upływem 72 godzin, co z czasem jest zalążkiem czerwonej korozji . W końcu czerwona korozja powoduje degradację metalu, a zacisk przestaje działać, co oczywiście grozi niebezpieczeństwem podczas użytkowania pojazdu - wyjaśnia Bertel Ravn.
Nowe tłoczki, zawleczki oraz tulejki do regenerowanych zacisków hamulcowych
Z jednej strony bardzo duże znaczenie ma zabezpieczenie powierzchni zacisku hamulcowego, ale z drugiej nie można zapomnieć o mniejszych elementach ruchomych, ponieważ łatwo mogą one mogą one stać się źródłem rozwoju niepożądanej korozji, szybko pokrywającej powierzchnie robocze zacisku.
W celu ochrony przez korozją mniejszych ruchomych części podczas regeneracji Budweg zawsze wymienia tłoczki, zawleczki i tulejki na nowe elementy charakteryzujące się wysoką jakością i odpornością na korozję. Ale nie wszystkie części są jednakowe, a branża na przestrzeni lat stosowała dla różnych elementów różnorodne sposoby zabezpieczania powierzchni. W szczególności tłoczki zacisków hamulcowych są nadal produkowane przy zastosowaniu różnych metod zabezpieczenia powierzchni, w zależności od rodzaju materiału, z którego wykonany jest sam tłoczek.
Najczęściej do produkcji tłoczków hamulcowych wykorzystuje się stal, ale w niektórych modelach samochodów tłoczki mogą być wykonane z aluminium, materiałów ceramicznych oraz tworzyw fenolowych. Każdy z tych materiałów stawia inne wymagania w zakresie ochrony powierzchni. Podczas prowadzonego przez firmę Budweg procesu regeneracji każdy element dobierany jest pod kątem rozwiązań stosowanych w produktach OE. Tym samym w regenerowanym zacisku stosowane są takie same lub bardzo zbliżone materiały (za wyjątkiem fenolowych tłoczków hamulcowych, ponieważ te w trakcie regeneracji zastępowane są stalowymi tłoczkami pokrytymi chromem). Stosowane do regeneracji różne tłoczki hamulcowe również poddawane są testom w komorze solankowej, a następnie porównywane z produktami konkurencji.
Komentarze (0)