Światowa premiera Audi e-tron jest jednocześnie sygnałem do rozpoczęcia elektrycznej ofensywy czterech pierścieni. Do roku 2025, w ofercie koncernu z Ingolstadt na najważniejszych światowych rynkach, znajdzie się dwanaście pojazdów napędzanych wyłącznie elektrycznie. Planuje się, że tego typu auta pokryją około jednej trzeciej ogólnej sprzedaży marki. W gamie elektrycznych SUV’ów znajdą się e-tron oraz e-tron Sportback, który zadebiutuje w roku 2019. Pośród nowych elektrycznych modeli będą również takie z klasycznymi nadwoziami typu Avant, czy Sportback. W gamie nowych samochodów elektrycznych przewidziano miejsce dla przedstawiciela każdego z segmentów rynkowych – od kompaktu, do klasy luksusowej.
- Audi e-tron jest z pewnością jednym z najjaśniejszych punktów w historii naszego przedsiębiorstwa, a jednocześnie sygnałem do uruchomienia naszej strategii elektryfikacji - mówi Peter Mertens, członek zarządu AUDI AG ds. rozwoju technicznego.
By móc oferować pojazdy elektryczne w każdym z segmentów, od A do D, inżynierowie Audi opracowali wstępnie cztery platformy techniczne i rodziny produktowe. Bliska współpraca w tym względzie pomiędzy Działem Rozwoju Technicznego, a innymi markami grupy, wykorzystuje efekt synergii niezbędnej dla stworzenia szerokiej, globalnej gamy produktów oraz dla stworzenia podstaw sukcesu finansowego projektów.
Audi e-tron i e-tron Sportback wykorzystują podzespoły modularnej platformy Audi dla pojazdów z silnikiem montowanym wzdłuż. To i wiele innych innowacyjnych rozwiązań technicznych z obszaru systemów napędowych, tworzą podwaliny do stworzenia osobnej rodziny produktowej: SUV’ów z elektrycznym napędem na wszystkie koła quattro. Możliwość szybkiego ładowania z mocą nawet 150 kW oraz duży zasięg odpowiedni do odbywania długich podróży, to niewątpliwie punkty odniesienia dla innych modeli w tej klasie.
Audi zaprezentuje pierwszego członka kolejnej e-platformy jeszcze przed końcem roku 2018. Samochód koncepcyjny Audi e-tron GT, dynamiczne coupé z płaską podłogą, zadebiutuje podczas Los Angeles Auto Show. Rozwiązania techniczne tego pojazdu opracowywane były wspólnie z marką Porsche, jednak stylistyka i charakter koncepcyjnego e-tron GT wypełnione są kodem genetycznym Audi.
Komentarze (0)