Warto wiedzieć

Warto wiedzieć

9 miesięcy temu  23.02.2024, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Awarie elektroniki samochodowej. Mechanicy rozwiewają wątpliwości

W pracy mechanika zdarzają się sytuacje, których nawet najbardziej doświadczeni specjaliści nie są w stanie przewidzieć. Dotyczy to przede wszystkim systemów elektronicznych, bo według mechaników to one psują się najczęściej. Z jakimi awariami samochodów i ich elektroniki mieli okazję się zmierzyć? Ekspert sieci serwisowej Q Service Castrol wskazuje na najbardziej ekstremalne przypadki usterek.

Działanie wielu współczesnych aut w dużej mierze opiera się na zaawansowanych systemach elektronicznych, które zdaniem mechaników ulegają awariom najczęściej. Właściciel warsztatu należącego do Q Service Castrol przedstawia kilka najbardziej nietypowych przypadków, z jakimi właściciele samochodów zwracali się do serwisów.

Elektronika psuje się najczęściej

Zdaniem jednego z mechaników awarie wymagające najwięcej prac i wysiłku dotyczą przede wszystkim systemów elektronicznych. Zdarzały się sytuacje, kiedy poszukiwanie oraz postawienie właściwej diagnozy okazywało się żmudnym, kilkumiesięcznym, a czasem nawet niemożliwym do wykonania procesem. Problem ten dotyczy szczególnie nowszych pojazdów, których działanie bazuje przede wszystkim na rozwiązaniach elektronicznych.
– Do naszego warsztatu trafiają pojazdy z różnymi problemami. W jednym z przypadków właściciel Volkswagena Passata zgłosił brak możliwości uruchomienia pojazdu. Okazało się, że uszkodzona blokada kierownicy uniemożliwiała dotarcie sygnału, by odpalić auto do rozruchu. Mechanicy po dokładnej analizie i wymianie części skutecznie przywrócili mu sprawność – przyznaje Paweł Zaręba, właściciel warsztatu Polauto w Markach, należącego do Q Service Castrol.

Pozostałe awarie samochodów

Specjalista wskazuje na usterki w innych modelach pojazdów, których rozwiązanie wymagało więcej czasu i sprawiło trudność. Według niego kierowcy często borykają się z awariami jednostek sterujących. Dzięki wysokiej klasy sprzętowi oraz doświadczeniu pracowników identyfikacja i eliminacja awarii nie stanowią większych problemów.
Z kolei w innym przypadku kierowca borykał się z elektronicznie sterowanym pedałem gazu, który nie reagował na żadne działania. Nawet po wymianie elementu w warsztacie na nowy problem nie ustępował. Jednak dzięki specjalistycznym testom diagnostycznym udało się zidentyfikować i rozwiązać ukrytą usterkę w systemie sterowania.
Dotkliwe awarie dotyczą również akumulatorów. W jednym z przypadków wymiana podzespołu na nową część skończyła się utratą sygnału przez kluczyk i jego rozkodowaniem. Mechanicy szybko zareagowali na napotkaną usterkę – naładowali akumulator, zainstalowali nowy kluczyk i przekopiowali kod, przywracając pełną funkcjonalność pojazdu.
Jak twierdzi ekspert Q Service Castrol, zdarza się, że w niektórych modelach marki Ford elektroniczne wyświetlacze w samochodzie działają niestabilnie, raz na jakiś czas zapalając się i gasnąc. Okazuje się, że proces wymiany tego elementu na nowy jest wyjątkowo czasochłonny – klient oczekiwał co najmniej 3 miesiące na pełną naprawę usterki.
– Diagnozowanie i naprawa nowych samochodów stanowią czasami wyzwanie, zwłaszcza gdy mierzymy się z awariami elektroniki. W naszym warsztacie nie obawiamy się nietypowych problemów – to szansa na udowodnienie, że potrafimy sprostać najbardziej skomplikowanym technologicznie zagadnieniom. Nic nie równa się z satysfakcją, gdy udaje się przywrócić samochód do pełnej sprawności nawet w najbardziej niezwykłych sytuacjach – podsumowuje Paweł Zaręba.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony