- Branża cały czas musi dbać o to, żeby mieć rozwiązania do samochodów, które pojawiają się w salonach, czyli wszystkie rozwiązania techniczne, nowinki, które widzimy w nowych samochodach, muszą mieć swoje odpowiedniki w instalacjach gazowych – mówi Grzegorz Jarzyński z firmy Elpigaz, zajmującej się produkcją, instalacją i serwisowaniem instalacji gazowych.
Z danych Polskiej Organizacji Gazu Płynnego wynika, że w Polsce jeżdżą niemal 3 miliony samochodów zasilanych gazem płynnym. To potężna część całego sektora motoryzacyjnego.
- Przez ostatnie 25 lat nastąpiła ogromna zmiana w postrzeganiu gazu jako paliwa do samochodów. Ćwierć wieku temu mało kto wiedział, że można jeździć na gazie. Ci, którzy się o tym dowiadywali, szukali rozwiązania tańszego, ale chcieli wiedzieć, czy to jest bezpieczne – mówi Grzegorz Jarzyński. - Dzisiaj nawet nowy samochód można kupić z zasilaniem gazowym, co znaczy, że paliwo to zostało w pełni zaakceptowane. Mało tego, coraz częściej mówi się o walorach ekologicznych i znajduje się środki na to, żeby zastosować gaz nie tylko w samochodach, lecz także do innych celów.
Według danych Polskiej Izby Paliw Płynnych średnia cena autogazu w Polsce to ostatnio 1,79 zł za litr. Natomiast olej napędowy do silników Diesela to koszt 3,73 zł – to cena zbliżona do ceny benzyny. Dlatego już nie tylko posiadacze aut zasilanych benzyną są zainteresowani montażem instalacji gazowej. To jedno z wyzwań, które stoi przed całą branżą.
- Dzisiaj dużo mówi się o zasilaniu samochodów z silnikami Diesla, czyli tzw. instalacje Dual Fuel. Myślę, że to jest całkowicie nowy obszar, w którym jeszcze bardzo dużo jest do zrobienia – mówi Grzegorz Jarzyński. Dodaje, że coraz częściej klienci zgłaszają się z indywidualnymi potrzebami – chcą mieć instalację dostosowaną do samochodu czy sposobu jego eksploatacji.
Źródło: Newseria
Komentarze (0)