Utrzymanie pozycji lidera w Polsce, dalsza ekspansja za granicą, wejście na nowe rynki i rozwój obecnych – te aspekty omawiali członkowie Zarządu Inter Cars podczas konferencji prasowej, rozpoczynającej 16. Targi części zamiennych, narzędzi i wyposażenia warsztatu.
Tradycyjnie Targi Inter Cars rozpoczęły się od konferencji prasowej, która w tym roku miała charakter panelu dyskusyjnego. Dzięki takiej formule obie strony – przedstawiciele Inter Cars oraz wystawcy i media - miały przestrzeń do rozmów nie tylko na temat aktualnej sytuacji firmy, ale także prognoz i trendów w branży na kolejne lata.
Po konferencji redakcja portalu warsztat.pl zaprosiła prezesa zarządu Inter Cars Macieja Oleksowicza do wywiadu filmowego. To już wkrótce w portalu warsztat.pl.
A dziś relacja konferencji przygotowana przez Inter Cars.
Moderatorem dyskusji był Radosław Grześkowiak, Prezes Inter Cars Marketing Services, Dyrektor ds. Reklamy i Marketingu Inter Cars. Na pytania odpowiadali natomiast Maciej Oleksowicz, Prezes Zarządu Inter Cars, Krzysztof Oleksowicz, założyciel spółki i Członek Zarządu, Wiceprezesi, Robert Kierzek i Krzysztof Soszyński, Członkowie Zarządu, Wojciech Twaróg i Tomas Kastil, a także Wojciech Aleksandrowicz, Prezes Zarządu ILS.
Targi części zamiennych, narzędzi i wyposażania warsztatów organizowane są od 2002 roku. Ich pierwsza edycja odbyła się pod nazwą Inter Cars Motor Show i zlokalizowana była w Centrum Logistycznym Inter Cars w Cząstkowie Mazowieckim koło Warszawy. Przez te wszystkie lata impreza zmieniła kilkukrotnie swoją lokalizację, a także format ekspozycji – od kameralnej imprezy zorganizowanej na terenie firmowego magazynu o charakterze domowych targów, do wielkiego show, które szczelnie wypełnia teren PGE Narodowego – jednego z najnowocześniejszych obiektów wielofunkcyjnych w Europie i na świecie.
– Od prawie 20 lat jesteśmy członkiem ATR. To tam dowiedziałem się od niemieckich kolegów, że organizują Hausmesse – targi domowe. Zrozumiałem, że są to po prostu domowe targi, na które zaprasza się klientów i dostawców. W czasie ich trwania dostawcy mogli poznać swoich bezpośrednich klientów. Nasze pierwsze Targi odbyły się w magazynie i były to naprawdę targi domowe. Dostawcy mieli swoje stoiska wielkości 3×4 metry, 4 krzesła i to był cały stand. Dziś widzimy, jak to się zmieniło – niektórzy dostawcy mają swoje stoiska wielkości nawet po kilkaset metrów z imponującą zabudową i innowacyjnymi rozwiązaniami. Różnica w stosunku do targów niemieckich jest taka, że my dostarczamy naszym klientom również atrakcje sportowe. Od dawna naszą pasją jest motoryzacja, więc podczas targów nasi klienci otrzymują wartość dodaną w postaci rozbudowanego programu artystycznego oraz dużą dawkę pozytywnej adrenaliny związanej z motor sportem. Jest to wielkie show, połączone z wieczornym bankietem – powiedział Krzysztof Oleksowicz, założyciel i Członek Zarządu Inter Cars.
Segment marine
Konferencja rozpoczęła się od informacji na temat segmentów istniejących w Inter Cars. Każdy z nich był lub jest rozwijany indywidualnie.
- Na tę chwilę mamy w grupie wyszczególnionych 10 segmentów, w ramach których działamy. W każdym z nich realizujemy strategię, aby zostać liderem na poszczególnych rynkach. O ich wydzieleniu zdecydowała duża różnorodność. Każdy z nich wymaga bowiem odrębnej strategii cenowej i marketingowej. Wchodzimy również w rynek marine. W Polsce jest on oczywiście ograniczony, ale Chorwacja, Włochy, Grecja to już bardzo ciekawe rynki - powiedział Maciej Oleksowicz.
Choć segment części i produktów skierowanych do rynku szeroko pojętych łodzi, jachtów, żaglówek i motorówek nie jest w Polsce zbyt rozbudowany, Zarząd spółki wierzy, że wejście na rynki południowej Europy może przynieść wiele korzyści.
Bardzo duże nadzieje pokładane są również w częściach do maszyn rolniczych. Spółka planuje zająć silną pozycję w segmencie agro w Polsce i przenosić know-how za granicą.
Taka dywersyfikacja działań wymaga od Zarządu spółki powierzenia części obowiązków w ręce kompetentnych i zaufanych pracowników. W tym celu każdy z departamentów zarządzany jest przez doświadczonego segment managera, który odpowiada za rozwój portfolio swojego działu.
- Bardzo często nazywamy ich Zarządem Bis. Segment managerów cechuje duża swoboda działania i zaufanie z naszej strony. Taka umiejętna kooperacja owocuje wzrostami, które Inter Cars odnotowuje rok rocznie – w ten sposób Maciej Oleksowicz prezentował poszczególnych Segment managerów podczas konferencji.
Utrzymanie wiodącej roli w kraju i rozwój kolejnych rynków
Obecnie Inter Cars posiada 482 filie, z czego 234 jest w Polsce, a 248 za granicą. W planach firmy są kolejne otwarcia w kraju. Spółka chce w dalszym ciągu realizować politykę dostarczania mechanikom potrzebnych produktów w jak najszybszym czasie – tak, aby towar był jak najbliżej klienta.
- To prawda, że w Polsce będzie trudniej rosnąć, ale patrząc na import aut, jesteśmy spokojni. W planach mamy otwarcie nowych lokalizacji w kraju. Chcemy być obecni we wszystkich miejscowościach liczących powyżej 20 tys. mieszkańców - powiedział Wojciech Twaróg.
Komentarze (0)