Jeśli chodzi o zagranicę, obecnie filie Inter Cars znajdują się na Litwie, Łotwie, Ukrainie, Węgrzech, Słowacji, we Włoszech, w Estonii, Mołdawii, Słowenii, Rumunii, Chorwacji, Bułgarii, Czechach. Pierwsze punkty pojawiły się także w Bośni i Hercegowinie oraz w Grecji. W planach są kolejne destynacje.
- Mamy pomysły na kolejne kraje, ale o nich poinformujemy po zatwierdzeniu biznes planu i założeniu takowej spółki. Bez otwierania nowych rynków również mamy dużą przestrzeń do rozwoju we wszystkich segmentach sprzedaży – powiedział Tomas Kastil.
Bardzo istotna zmiana pokoleniowa
Wyzwaniem dla spółki i całej branży będzie trwająca zmiana pokoleniowa. Wyszkolenie nowej generacji mechaników, którzy będą odpowiedzialni za przejęcie i utrzymanie warsztatów, to jeden z głównych celów, który trzeba zrealizować. W Inter Cars próbą odpowiedzi na problem ze znalezieniem wykwalifikowanej kadry jest program „Młode Kadry”, w ramach którego spółka łączy najważniejszych dostawców ze szkołami ponadgimnazjalnymi, kształcącymi przyszłych mechaników.
- Staramy się wspomagać i uzupełniać luki, jakie powstały w segmencie szkolenia zawodowego. Utworzyliśmy i cały czas rozwijamy program „Młode Kadry”. Na tę chwilę zaangażowanych do niego jest 20 szkół. W roku szkolnym 2016/2017 roku przeprowadziliśmy 150 szkoleń w tych placówkach. Chcemy promować wśród młodych ludzi zawód mechanika samochodowego – powiedział Robert Kierzek.
Warto podkreślić, że spółka zaangażowana jest nie tylko w przygotowanie do zawodu młodych ludzi, ale również w dalszy rozwój kompetencji już bardziej doświadczonych mechaników, których nieustannie zachęca do korzystania z bogatego programu szkoleń.
Świetlana przyszłość
Oprócz wcześniej wspomnianych kwestii, na konferencji poruszone zostały również tematy dotyczące rozwoju kolejnych segmentów w Polsce, w tym chęć przejęcia rynku części karoseryjnych. Aby było to możliwe, zaadaptowano na potrzeby tej operacji magazyn w Czosnowie, który po otwarciu Europejskiego Centrum Logistyki i Rozwoju ILS w Zakroczymiu, zyskał na mocy przerobowej.
- Magazyn w Zakroczymiu ma pełną sprawność operacyjną. Wszystkie procesy budowlane praktycznie się zakończyły. Cała operacja związana z jego otwarciem była jedną z największych w historii firmy i teraz śmiało można stwierdzić, że logistyka w najbliższej i dalszej przyszłości nie powinna być barierą w rozwoju Inter Cars – powiedział Wojciech Aleksandrowicz, prezes zarządu ILS, spółki należącej do Grupy Inter Cars.
Kolejne szanse dla spółki stwarza dalszy rozwój sprzedaży internetowej. Bardzo ważna w tym temacie będzie ekspansja platformy Motointegrator, która pozwala odbiorcom indywidualnym wyszukać odpowiednie usługi i warsztaty oraz umówić się na wizytę. Planujemy również sprzedaż wybranego asortymentu np. akcesoria samochodowe oraz motocyklowe poprzez Internet.
Wszystkie te elementy sprawiają, że przyszłość grupy Inter Cars przedstawia się w jasnych barwach. Spółka planuje, że w 2020 roku sprzedaż wzrośnie do 10 mld zł z niecałych 6 mld zł w 2016 r.
- Jesteśmy jednym z wiodących graczy na rynku. Pierwsze 7 firm na rynku europejskim to zaledwie 12% udziału w rynku. Widać z tego, że mamy przestrzeń do rozwoju. Obecnie nie liczy się wielkość firmy tylko jej sprawność – podkreślił Wiceprezes Inter Cars, Krzysztof Soszyński.
Komentarze (0)