Fot. PISKP
W temacie badań technicznych pojazdów dzieje się w ostatnim czasie bardzo dużo. Przedsiębiorcy prowadzący stacje bezskutecznie walczą o waloryzację stawki. Z kolei rządzący zapowiadają zmiany w organizacji badań, włączając do nadzoru nad stacjami dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego, o czym pisaliśmy m.in. TUTAJ.
Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów przeanalizowała w międzyczasie liczbę faktycznie funkcjonujących stacji w kraju na podstawie danych z CEPiK. Ta liczba spada, co potwierdzać może trudną sytuację finansową właścicieli SKP. Przypomnijmy, że stawka za badanie techniczne (98 zł) pozostaje na tym samym poziomie od 18 lat.
Na koniec 2021 roku było w Polsce 5443 stacji kontroli pojazdów. W czerwcu 2022 roku badania wykonało 5291 skp, czyli 2,8% (152) mniej niż w zeszłym roku.
Stacji okręgowych w 2021 roku było 2463, a w czerwcu 2022 badania wykonało 2410 – 2,2% (53) mniej. Nieco większy spadek dotyczy stacji podstawowych. W 2021 roku było ich 2980, podczas gdy w czerwcu 2022 roku badania wykonało 2881 – 3,3% (99) mniej.
- Dalsze zamrożenie wysokości opłat za badania spowoduje, że z powodów ekonomicznych zamykane będą kolejne stacje. Rządzący nie reagują na apele środowiska. Konieczne są wspólne działania, żeby ten czarny scenariusz się nie ziścił. Podejmujemy działania w kierunku organizacji kolejnego protestu. Prosimy wszystkich przedsiębiorców prowadzących skp o wypełnienie ankiety, która pozwoli nam wybrać formę protestu akceptowaną przez większość środowiska -
Komentarze (3)