Rosnąca inflacja prowadzi w wielu wypadkach do oszczędzania w różnych aspektach życia, w tym i przy serwisowaniu samochodu. Chociaż naprawa pojazdów wymaga specjalistycznych narzędzi i fachowej wiedzy, wiele hurtowni i sklepów branżowych zauważa wzrost zainteresowania bezpośrednimi zakupami przez klientów detalicznych. Jakie problemy, wyzwania i możliwości rodzi ten trend? Rozmawiamy z Bartłomiejem Matusiewiczem, menadżerem ds. obsługi Klientów w sklepie sprzegla24.pl należącym do Grupy Autoneo Sp. z o. o.
Dlaczego klienci szukają części poza warsztatem?
Kierowcy coraz częściej szukają części samochodowych samodzielnie, a głównym powodem jest cena. Współcześni klienci są coraz bardziej świadomi i wymagający - wiedzą, że mogą na własną rękę poszukać i porównać ceny produktów z tym, co proponuje im mechanik. Lubią też poczucie kontroli nad tym, że mogą wybierać produkty z różnych półek cenowych - bardziej odpowiednie do swojego budżetu lub stylu jazdy.
Dodatkowo, globalne zawirowania ekonomiczne z ostatnich lat sprawiają, że ludzie szukają oszczędności tam, gdzie tylko jest to możliwe. Przeniesienie sprzedaży do sfery online jest tutaj kluczowym czynnikiem. Sklepy internetowe często oferują korzystne ceny, promocje, a także szeroki asortyment produktów. Trend zakupów online nie jest więc jedynie chwilową modą, a liczba kierowców kupujących części przez Internet zamiast z tradycyjnych źródeł będzie systematycznie rosnąć.
Tak samo jak zawsze będą klienci, którzy wolą w 100% zaufać mechanikowi i powierzyć jemu zakupienie części, tak samo zawsze będą kierowcy, którzy będą szukać oszczędności na własną rękę, między innymi w sklepach internetowych. Nie jest żadnym zaskoczeniem, że w tej drugiej sytuacji dochodzi do większej ilości pomyłek. Do tego część klientów ulega pokusie i decyduje się na bardziej budżetową opcję, co przekłada się na jej niższą jakość i trwałość, a to może wpływać na to, że są mniej zadowoleni z wykonanej usługi, choć wcale nie jest to wina mechanika. Innym problemem jest wydłużenie czasu naprawy - czy to ze względu na pomyłki i zwroty, czy też wydłużony czas dostawy.
Biorąc pod uwagę wszystkie te zagrożenia, w Sprzegla24.pl stawiamy sobie za cel kompleksową pomoc kierowcy w doborze części z jak najwyższym prawdopodobieństwem poprawności dopasowania. Ponad 90% zamówień dostarczamy w mniej niż 24h. Krótko mówiąc, chcemy zaoszczędzić zwrotów, straty czasu, pieniędzy i innych nieprzyjemności - zarówno kierowcy, jak i mechanikowi.
A czy mechanicy mają powód, aby zaglądać do Waszego sklepu?
Z pewnością. Ponieważ działamy na dużą skalę w bardzo wąskiej specjalizacji, i to od wielu lat, możemy zapewnić najszerszą dostępność asortymentu. Można śmiało powiedzieć, że jeśli jakiegoś sprzęgła czy koła dwumasowego nie ma u nas, nie będzie go nigdzie indziej - w żadnej hurtowni, sklepie czy serwisie.
Mechanicy często polegają na swoich lokalnych hurtowniach, które mogą potrzebować trochę czasu by ściągnąć potrzebne części. W takim w wypadku niejednokrotnie możemy zapewnić dużo szybszą dostawę, co skróci czas naprawy o 1 lub więcej dni. Do tego oferujemy dobór po VIN, dlatego część można zamówić przed demontażem starej mając gwarancję, że będzie pasować. Naprawa jest szybsza dzięki skróceniu czasu oczekiwania na dostawę, a to plus zarówno dla kierowcy jak i mechanika.
Poza szeroką dostępnością, oferujemy program partnerski „Strefa Mechanika”. U nas każdy mechanik już na start ma taniej niż kierowca - wystarczy zarejestrować się w naszym sklepie. Program ten został powołany do życia, ponieważ zależy nam na budowaniu relacji z warsztatami, serwisami i mechanikami. W końcu my nie naprawimy samochodu klienta przez Internet czy telefon, nie jesteśmy w stanie też go w 100% jednoznacznie zdiagnozować. Wierzymy, że na takiej współpracy skorzystają wszystkie trzy strony - sklep, mechanik i kierowca.
Komentarze (0)