Finansowany z funduszy federalnych projekt badawczy AgiloDrive2 promuje elastyczną i zdigitalizowaną produkcję silników elektrycznych w Niemczech.
Schaeffler, jako lider konsorcjum z 17 partnerami, rozpoczął realizację projektu badawczego AgiloDrive2, finansowanego przez niemieckie Federalne Ministerstwo Gospodarki i Energii (BMWi). Celem tego trzyletniego projektu jest opracowanie zwinnego i zdigitalizowanego systemu produkcyjnego wraz z modułową koncepcją innowacyjnych silników elektrycznych.
Projekt badawczy dofinansowany w wysokości 33,7 mln euro w pierwszym rzędzie zostanie zrealizowany w zakładach w Bühl, które staną się wiodącym na świecie producentem silników elektrycznych.
- Jako lider konsorcjum wnosimy nasze wieloletnie doświadczenie jako pionier e-mobilności. Digitalizacja i automatyzacja są kluczem do zrównoważonej fabryki przyszłości i generują możliwości dla nas i naszych klientów w całym łańcuchu wartości - powiedział dr Jochen Schröder, szef działu E-Mobility w Schaeffler AG.
Projekt AgiloDrive2 koncentruje się również na tym, w jaki sposób produkcja silników elektrycznych może stać się bardziej elastyczna, zrównoważona i opłacalna pod względem finansowym dzięki technologiom produkcyjnym opartym na danych, zwinnym łańcuchom procesów i inteligentnym architekturom sterowania. Projekt został poprzedzony 18-miesięczną współpracą z Karlsruhe Institute for Technology (KIT). Pod względem technicznym i w zależności od rodzaju zastosowanego zelektryfikowanego układu napędowego silniki elektryczne mogą się znacznie różnić pod względem topologii, np. rodzaju uzwojenia, przestrzeni montażowej, momentu obrotowego, mocy ciągłej. Schaeffler oferuje silniki elektryczne we wszystkich stopniach elektryfikacji dla modułów hybrydowych, hybrydowych przekładni i całkowicie elektrycznych napędów osi w szerokim zakresie mocy od 20 do ponad 300 kW.
Komentarze (0)