Z nowego ogólnopolskiego badania* przeprowadzonego na zlecenie marki Castrol wynika, że kierowcy częściej polecają warsztat, który „kontaktuje się z nimi w sprawie prac, które mogą być konieczne do wykonania przed ustaloną wizytą” (kwestia wspomniana przez 26% ankietowanych). Pozostałe dwa ważne czynniki, które mają wpływ na polecanie serwisów to: „rozwiązanie problemów z samochodem w przeszłości” (wspomniane przez 26% respondentów) oraz „przyjazny personel” (25%).
-
Marka Castrol przeprowadziła ankietę wśród 1000 kierowców z Polski, aby ustalić, co powoduje, że polecają dany serwis samochodowy rodzinie i znajomym.
-
Najczęściej wymienianym przez respondentów powodem był fakt, że warsztat „kontaktuje się ze mną przed moją wizytą w sprawie prac, które mogą być konieczne do wykonania”.
-
Kolejne kluczowe dla rekomendacji okoliczności to takie, że serwis „rozwiązał już w przeszłości inne problemy z samochodem” (kwestia wspomniana przez 26% ankietowanych osób), ma „przyjazny personel” (25%) oraz „dokładnie wyjaśnia koszty przeprowadzonych napraw” (23%).
-
Najmniej istotnymi powodami polecania serwisów były dostępność sieci WiFi, bezpłatne ciepłe i zimne napoje oraz nagrania wideo z wyjaśnieniami przeprowadzonych prac.
Ankieta ujawnia ponadto potencjalne obawy dotyczące kosztów serwisu oraz to, jak ważne jest, aby serwisy wyjaśniały zaplanowane prace. Aż 23% osób ankietowanych poleciłoby serwis, który „szczegółowo wyjaśnia opłaty za przeprowadzone prace przy odbiorze samochodu”.
W badaniu zidentyfikowano również czynniki, które mają najmniejszy wpływ na skłonność kierowców do polecania warsztatu. Zaledwie 4% osób ankietowanych poleciłoby serwis ze względu na bezpłatny dostęp do sieci WiFi, a 7% z powodu oferty ciepłych i zimnych napojów. Serwisy nie muszą się także martwić o konieczność dostarczania nagrań wideo z objaśnieniem przeprowadzonych prac, ponieważ zaledwie 6% kierowców jest zainteresowanych takimi materiałami.
- Ponieważ coraz więcej konsumentów chce zmniejszyć wydatki gospodarstwa domowego w odpowiedzi na rosnące koszty utrzymania, ważne jest, aby zachęcać kierowców do kontynuowania niezbędnych prac serwisowych, konserwacyjnych i naprawczych, aby zapewnić bezpieczną i efektywną eksploatację pojazdów.. Wyciągnęliśmy interesujące wnioski na temat czynników, które wpływają na rekomendacje, dzięki czemu serwisy mogą zwiększyć liczbę nowych klientów oraz zachować dotychczasowych - mówi Layla Yebaile, dyrektor marketingu w Castrol, powiedziała:
Program serwisów partnerskich Q Service Castrol
Castrol wyznaczył sobie cel, aby stać się liderem rynku serwisów partnerskich. Z połączenia wiedzy i doświadczenia Inter Cars oraz Castrol powstała marka Q Service Castrol. To stale zwiększająca się sieć 480 niezależnych warsztatów w całej Polsce, które spełniają szereg standardów jakości i obsługi klientów. Sieć serwisowa Q Service Castrol zapewnia rozwiązania szkoleniowe i oferty marketingowe w celu zwiększenia i utrzymania ruchu czy poszerzenia możliwości sprzedaży dodatkowej. Serwisy partnerskie Q Service Castrol korzystają także ze wsparcia marketingowego i możliwości oferowania klientom bezpłatnej gwarancji na silnik w pojeździe serwisowanym przy użyciu środków smarnych Castrol.
* Badanie OnePoll — przeprowadzone w grupie 1000 właścicieli samochodów w Polsce. To samo badanie przeprowadzono także w innych wybranych krajach europejskich.
Komentarze (0)