Minione 12 miesięcy było dla Moto-Profilu wyjątkowym rokiem pod kątem wzrostu przychodów oraz zmian organizacyjnych. Członkowie zarządu podsumowali ostatnie cztery kwartały i przedstawiają prognozy na rok 2022 zarówno dla firmy, jak i branży aftermarketowej w Polsce.
- Stosunkowo szybko przystosowaliśmy nasz biznes do warunków pandemicznych w 2020 roku. Dzięki temu w 2021 mogliśmy kontynuować kierunek wprowadzania rozwojowych dla Moto-Profilu i sieci ProfiAuto projektów. Coraz śmielej inwestujemy w nowe technologie, jak oprogramowanie ProfiBiznes do efektywnego zarządzania sklepem lub hurtownią motoryzacyjną, ProfiAuto Wirtualny Warsztat czy aplikacja ProfiAuto dla kierowców. Te rozwiązania to przyszłość nie tylko naszej firmy, ale i branży. Jednocześnie profesjonalizujemy sieć warsztatów, wspierając ją szkoleniowo, marketingowo oraz za pomocą coraz obszerniejszego i zróżnicowanego pod kątem dostawców katalogu części zawierającego ponad 350 tysięcy referencji. Ta dywersyfikacja oraz skala naszego biznesu okazały się kluczowe w sytuacji, gdy cały świat miał problemy z produkcją i wysyłkami komponentów z uwagi na pandemię. Będą też równie ważne dla każdego sklepu, hurtowni czy warsztatu w nowym roku – prognozuje Michał Tochowicz, który w listopadzie 2021 roku objął stanowisko prezesa zarządu Moto-Profil.
Sieć ProfiAuto nadal rośnie
Przedstawiciele Moto-Profilu wskazują, że sytuacja rynkowa w ostatnich dwóch latach sprzyja niezależnym dystrybutorom części motoryzacyjnych. Potwierdzeniem tego – a jednocześnie siły marki ProfiAuto – było zwiększenie liczby nowych partnerów o kolejne 4 sklepy i hurtownie motoryzacyjne. Łącznie sieć liczy już 260 sklepów i hurtowni oraz ponad 2200 warsztatów w kraju i za granicą. Moto-Profil stale rozwija też współpracę z partnerami zagranicznymi; obecnie ulokowani są oni głównie m.in. w Czechach i na Słowacji, jednak ich liczba wzrasta także w Niemczech, we Włoszech czy w krajach nadbałtyckich.
- Od kilku lat podnosimy efektywność biznesu, wdrażając podejście procesowe oraz odpowiednie narzędzia cyfrowe. Dzięki temu Moto-Profil to silny, stabilny organizm, który sukcesywnie zwiększa zyski. Stawiamy na nowoczesne rozwiązania informatyczne przyspieszające raportowanie informacji i rozliczenia, a jednocześnie pozwalające na wysoką wydajność przy dynamicznie rosnącej liczbie transakcji. Jest to istotne również dla klientów, ponieważ efektywność naszych procedur finansowych ma bezpośrednie przełożenie na efektywność ich biznesu – mówi Adam Pawlak, dyrektor finansowy i członek zarządu Moto-Profil.
Nowoczesne technologie dla aftermarketu i kierowców
Rok 2021 był kolejnym krokiem w rozwoju pionierskich dla firmy i branży dystrybutorów części rozwiązań. Dotyczyło to m.in. ProfiAuto Wirtualnego Serwisu – aplikacji na bazie wirtualnej rzeczywistości, która pomoże zrewolucjonizować system kształcenia mechaników w Polsce. W październiku 2021 roku przedstawiciele ProfiAuto i Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej zorganizowali „I Wojewódzki Turniej Młodych Mechaników VR”, a podczas towarzyszącej mu konferencji „Szkoła Przyszłości” przedstawili realizowany od grudnia 2021 program wprowadzenia jej do szkół. Marka rozwijała także aplikację ProfiAuto dla kierowców, która jest odpowiedzią na zmieniający się profil klienta – osoby często korzystającej z urządzeń mobilnych i oczekującej nowoczesnych rozwiązań. Dzięki aplikacji kierowca może obecnie szybko i łatwo umówić się na wizytę u profesjonalnego mechanika w okolicy, śledzić wydatki na paliwo czy rozłożyć naprawy na dogodne raty 0%.
- Choć zawsze koncentrujemy się na bieżących potrzebach rynku i naszych partnerów, myślimy perspektywicznie, na miarę XXI wieku. Bacznie obserwujemy nie tylko zmieniające się przepisy krajowe i unijne, ale także nowe pokolenia klientów i mechaników. Widzimy, że postępująca cyfryzacja usług oraz elektryfikacja branży motoryzacyjnej niesie za sobą konieczność wprowadzania rozwiązań, które staną się za kilka, kilkanaście lat standardem. Jako świadoma swojej pozycji, nowoczesna firma, chcemy być liderem tych zmian i zapewnić klientom narzędzia, dzięki którym staną przed konkurencją, a nie będą jej w przyszłości gonić – mówi Adam Kapek, wiceprezes Moto-Profil odpowiedzialny m.in. za dział handlowy oraz IT.
W roku 2021 firma intensywnie pracowała także nad rozwojem oprogramowania dla sklepów i hurtowni motoryzacyjnych – ProfiBiznes. Jak wskazują przedstawiciele Moto-Profilu, dzięki obecnej, zaktualizowanej wersji, obsługa sprzedaży, prowadzenie magazynu, zamawianie i raportowanie stają się dużo łatwiejsze. Pozwala to na zwiększenie zysków przy jednoczesnej oszczędności czasu, jaki firma musi poświęcić na jej codzienną obsługę. Ponadto dzięki narzędziu ProfiBI właściciel może śledzić dynamikę biznesu, zarządzać pracą handlowców oraz zyskać łatwe narzędzie do analizy swojej firmy w każdej chwili, również przez smartfona.
- Rozwój nowoczesnych systemów IT w dzisiejszej branży aftermarket to naszym zdaniem nie tyle wartość dodana, co konieczność, jeśli właścicielom firm zależy na budowaniu biznesu długofalowo. Tak, jak elektryfikują się samochody, tak też cyfryzuje się branża motoryzacyjna i w Moto-Profilu mamy tego świadomość. Dlatego zaopatrujemy partnerów w profesjonalne systemy informatyczne, które z jednej strony są odpowiedzią na dzisiejsze potrzeby, a z drugiej – na wyzwania przyszłości – dodaje Adam Kapek.
Komentarze (1)