Na początek dobre informacje - jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie platformy Automarket.pl, 9 na 10 właścicieli aut jest zadowolonych ze swojego warsztatu, a pomimo podwyżek – 7 na 10 ocenia poziom cen serwisu i napraw samochodu jako przynajmniej akceptowalny.
Kierowcy rozumieją, że w warsztatach musi być nieco drożej. Według ankietowanych kierowców, podwyżki wynikają przede wszystkim ze wzrostu kosztów energii elektrycznej i innych mediów, cen części oraz kosztów prowadzenia działalności.
Ale ... zrozumienie nie oznacza jednak u wszystkich gotowości do płacenia coraz wyższych rachunków, ponieważ wielu kierowców decyduje się na poszukiwanie alternatyw, pozwalających na obniżenie kosztów utrzymania auta.
- Partnerskie sieci serwisowe informują nas, że w związku ze wzrostem cen serwisu i części samochodowych użytkownicy coraz częściej decydują się na zmianę sposobu napraw. Ma to potwierdzenie w wynikach przeprowadzonego dla nas badania, a najbardziej niepokojącym zjawiskiem jest deklarowane przez ponad 40 proc. użytkowników aut ograniczenie czynności serwisowych do minimum. Bardziej rozsądna wydaje się postawa kierowców, którzy w związku z podwyżkami zdecydowali się na poszukanie tańszych warsztatów lub ograniczenie korzystania z samochodu na rzecz innych środków transportu, co deklarowała około połowa kierowców - mówi Tomasz Otto, odpowiedzialny za rozwój platformy Automarket.pl.
na podstawie raportu opublikowanego przez PKO Leasing
Komentarze (0)