Ford, wykorzystując duży popyt na nowe samochody elektryczne, ogłosił dziś serię inicjatyw dotyczących pozyskiwania surowców i podniesienia mocy produkcyjnych w fabrykach akumulatorów, co pozwoli wyznaczyć prostą drogę do osiągnięcia docelowej rocznej produkcji 600 000 pojazdów elektrycznych do końca 2023 roku i ponad 2 milionów takich samochodów rocznie do końca 2026 roku.
Koncern zapowiada zwiększenie produkcji samochodów elektrycznych. Już teraz Ford zwiększył różnorodność chemii wykorzystywanych akumulatorów i podpisał umowy na roczne dostawy akumulatorów o łącznej pojemności 60 gigawatogodzin (GWh), co pozwoli na osiągnięcie globalnej produkcji 600 000 pojazdów elektrycznych rocznie do końca 2023 roku. Zestawy akumulatorów litowo-żelazowo-fosforanowych dla Mustanga Mach E sprzedawanego w Ameryce Północnej w przyszłym roku i F-150 Lightning sprzedawanego od początku 2024 roku, pozwolą zaspokoić zapotrzebowanie na akumulatory do produkcji najlepiej sprzedawanych modeli.
Firma gromadzi zapasy
Ford zapewnił sobie już 70% akumulatorów (mierzoną w ich pojemności), co pozwoli wyprodukować ponad 2 miliony samochodów elektrycznych rocznie na całym świecie do 2026 roku. Plany zlokalizowania i uruchomienia produkcji akumulatorów litowo-żelazowo-fosforanowych o pojemności 40 GWh rocznie w Ameryce Północnej w 2026 roku. Nowa umowa z CATL dotycząca strategicznej współpracy w zakresie globalnych dostaw akumulatorów oraz bezpośrednie pozyskiwanie surowców do produkcji akumulatorów między innymi w USA, Australii i Indonezji.
Centrum elektryfikacji Forda w Kolonii
Centrum otrzyma nowe rozwiązania energetyczne o wysokiej sprawności, które pozwolą zmniejszyć emisję CO2 o ponad 2 000 ton i zaoszczędzić ponad 2 600 MWh energii elektrycznej rocznie.
Firma przedstawiła szczegółowo swoje plany globalnego portfolio pojazdów wspierających te cele produkcyjne w ramach planu Ford+. Ford spodziewa się, że łączna roczna stopa wzrostu produkcji pojazdów elektrycznych przekroczy 90% do 2026 roku, czyli będzie ponad dwukrotnie większa, niż prognozowany globalny wzrost w tej dziedzinie.
- Nowa linia pojazdów elektrycznych Forda wzbudziła ogromny entuzjazm i popyt, więc korzystamy z naszego potencjału przemysłowego, by szybko osiągnąć odpowiednią skalę produkcji” – powiedział Jim Farley, prezes i dyrektor generalny Forda oraz prezes Ford Model e.
- Nasz zespół Model e działał szybko, konkretnie i kreatywnie, by zapewnić firmie zaspokajające potrzeby dostawy akumulatorów i surowców niezbędnych do wyprodukowania samochodów elektrycznych dla milionów klientów.
Ford planuje zainwestować ponad 50 miliardów dolarów w opracowywanie i produkcję samochodów elektrycznych do 2026 roku, z zamiarem uzyskania całkowitej skorygowanej marży EBIT firmy na poziomie 10% oraz 8% marży EBIT na rynku samochodów elektrycznych do 2026 roku.
Równolegle z tworzeniem przez Forda nowego łańcucha dostaw do produkcji samochodów elektrycznych, co sprzyja realizacji wcześniejszych zobowiązań w zakresie zrównoważonego rozwoju i praw człowieka, firma nadal planuje, że do 2030 roku ponad połowę jej globalnej produkcji będą stanowiły pojazdy elektryczne i że nie później niż w 2050 roku Ford osiągnie globalną neutralność węglową.
W Europie Ford jest na dobrej drodze do przejścia na napęd całkowicie elektryczny do 2035 roku
Budowa nowej hali
W Europie zakład Forda w Niehl w Kolonii jest obecnie poddawany gruntownej modernizacji, aby przygotować go do produkcji pojazdów elektrycznych, począwszy od 2023 roku. Obejmuje to budowę nowej hali o powierzchni 2500 metrów kwadratowych, gdzie na pięciu kondygnacjach będzie nakładana nowa powłoka wstępna.
Ponadto, inne działające już zakłady produkcyjne zostaną unowocześnione i wzbogacone o nowe rozwiązania o wysokiej sprawności energetycznej, co pozwoli ograniczyć emisję CO2 o ponad 2 000 ton i zaoszczędzić ponad 2 600 MWh energii elektrycznej rocznie.
Przewiduje się, że pierwszy elektryczny samochód osobowy zjedzie z linii produkcyjnej w Kolonii w 2023 roku, a drugi model elektryczny będzie produkowany od połowy 2024 roku. Roczny poziom produkcji w nowym zakładzie ma osiągnąć 200 000 pojazdów rocznie.
Fot. Ford
Komentarze (0)