Z badań Mercedesa wynika, że nie wszystkie kobiety użytkujące samochody spod znaku trójramiennej gwiazdy odwiedzają autoryzowane serwisy. - Stereotyp czy prawda, tego chcieliśmy się dowiedzieć inicjując w 2018 roku badania opinii klientek na temat obsługi serwisowej. Ich rezultatem będzie nie tylko dopasowanie formy komunikacji, ale również uwzględnienie oczekiwań kobiet w zmianie procesów obsługi i projektowaniu wystroju autoryzowanych serwisów - relacjonuje w komunikacie prasowym Mercedes-Benz Polska.
Badania wskazują, że ponad 9 na 10 użytkowniczek aut z gwiazdą chce mieć wiedzę na temat przeprowadzanych czynności obsługowych, a większość z nich korzysta z oryginalnych części. Jednocześnie kobiety mają jasne oczekiwania co do pracy doradcy oraz organizacji serwisu – oczekiwania, których spełnienie przysłuży się wszystkim klientom.
Z tego względu narodziła się inicjatywa „She’s Mercedes” – bo choć kobiety stanowią ponad połowę społeczeństwa, ich stanowisko w licznych obszarach życia wciąż nie jest w dostatecznym stopniu reprezentowane lub uwzględniane.
Mercedes-Benz już dawno dostrzegł potencjał kobiet – zarówno jako grupy docelowej naszych pojazdów jak i kobiet na rynku pracy. Od 2013 kontynuujemy w Polsce inicjatywę „She’s Mercedes”, która ma na celu optymalizację komunikacji marki z Klientkami. Pozwala marce lepiej poznać i spełniać ich oczekiwania. Obejmuje m.in. serwis internetowy tworzony przy współudziale kobiet z całego świata, które wzajemnie się inspirują, dzieląc się spostrzeżeniami na temat sukcesu zawodowego, życia prywatnego, realizacji pasji i właściwego zbalansowania wszystkich dziedzin życia. „She’s Mercedes” to program oferujący też wymianę informacji i pomoc w rozwiązywaniu problemów w trzech obszarach życia nowoczesnej kobiety: mobilności, usług finansowych oraz edukacji w dziedzinie zarządzania finansami. Po kilku latach konsekwentnych wysiłków marki w Polsce, kobiety stanowią obecnie już ponad 25 proc. klientów Mercedesa. Niezwykle ważny jest odpowiedni kontakt posprzedażny z Klientkami Mercedesa. Stąd konsekwentnie badamy preferencje i oczekiwania naszych Klientek wobec autoryzowanych salonów i serwisów - mówi dr Ewa Łabno-Falęcka, Dyrektor ds. Komunikacji i Relacji Zewnętrznych w Mercedes-Benz Polska.
Komentarze (2)