Audi świętuje sukces silnika V10, wprowadzając do oferty Audi R8 V10 Decennium (łączne spalanie w l/100 km: 13,1, łączna emisja CO2 w g/km: 297) Limitowana wersja zaledwie 222 egzemplarzy jest prezentowana w tym samym czasie, w którym na rynek wchodzi nowe Audi R8. Jego nazwa „Decennium” pochodzi z łaciny i oznacza „dekadę” – dekadę wspaniałych osiągów drogowych i sukcesów w sportach motorowych.
Sercem Audi R8 V10 Decennium jest wolnossący silnik 5.2 FSI. Moc jednostki: 456 kW (620 KM) oraz maksymalny moment obrotowy rzędu 580 Nm, dosłownie wystrzeliwują limitowany model od 0 do 100 km/h w 3,1 sekundy. Prędkość maksymalna tego pojazdu to 331 km/h.
Już pierwszy rzut oka na wygląd zewnętrzny tego sportowego auta nie pozostawia wątpliwości, co do jego mocnego charakteru. Limitowana wersja występuje jako coupé, polakierowane w szarym kolorze Daytona grey z efektem matowym. Frezowane 20-calowe felgi oraz kolektor dolotowy silnika 5.2 FSI wykończone są
z kolei w matowym brązie. Przedni spojler, progi i dyfuzor mają barwę błyszczącej czerni, a pierścienie i znaczki Audi umieszczone na karoserii są czarne. Obudowy bocznych wlotów powietrza i obudowy zewnętrznych lusterek zrobione są z błyszczącego włókna węglowego. Oprócz koloru Daytona Grey, nadwozie może być polakierowane w następujących barwach: szary Daytona Grey z efektem perłowym, szary Suzuka Grey metallic, srebrny Floret Silver metallic, czarny Mythos Black metalllic, niebieski Ascari Blue metallic i szary Kemora Grey metallic.
Limitowana edycja trafi do sprzedaży w tym samym momencie, w którym na rynek wejdzie nowe Audi R8. Ten wysokowydajny samochód sportowy ma teraz jeszcze bardziej wyrazisty wygląd, a osiągi i możliwości zawieszenia zostały ponownie udoskonalone. Auto może być wyposażone w jeden z dwóch wolnossących silników benzynowych: pierwszy o mocy 419 kW (570 KM), a drugi o mocy 456 kW (620 KM). Opcjonalnie dostępne są różne modyfikacje wnętrza pojazdu.
Komentarze (0)