Warto wiedzieć

Wydarzenia

ponad rok temu  20.02.2018, ~ Administrator - ,   Czas czytania 6 minut

Jak Bosch zmienia jazdę samochodem
Strona 1 z 2

Aplikacja na smartfony zamiast kluczka do samochodu, cyfrowa mapa miejsc postojowych zamiast męczącego poszukiwania parkingu i usługi typu car sharing, czyli czasowe korzystanie z samochodu bez konieczności posiadania go na własność: łączność sieciowa ułatwia życie użytkownikom dróg, zwiększając bezpieczeństwo i komfort przy jednoczesnym obniżaniu poziomu stresu na drogach. Według firmy badawczej Gartner do 2020 roku około ćwierć miliarda pojazdów na całym świecie zostanie połączonych z siecią. Do tego niezbędny jest rozwój usług mobilnych, których szerokie portfolio Bosch zaprezentuje podczas Bosch ConnectedWorld 2018.

Usługi sharingu i multimodalnej mobilności na rzecz bezstresowego ruchu miejskiego:

COUP: Zarezerwuj, zapłać, jedź – usługa udostępniania e-skuterów COUP to  prosta alternatywa dla transportu publicznego, samochodów prywatnych lub taksówek. Po Berlinie i Paryż e-skutery pojawią się latem 2018 roku na ulicach Madrytu. Dzięki aplikacji COUP jej użytkownik może bez problemu zarezerwować znajdujący się najbliżej e-skuter i cieszyć się jazdą.

moveBW: W lipcu 2017 r. Bosch rozpoczął fazę testową multimodalnego asystenta mobilności moveBW. Usługa wykorzystuje dane w czasie rzeczywistym, aby znaleźć najprostszą drogę przez miasto. Pozwala ona szybko i elastycznie docierać do miejsca docelowego, a jednocześnie wpływa pozytywnie na zmiany w zarządzaniu ruchem w mieście.

myScotty: Korzystając z aplikacji myScotty użytkownicy są zawsze mobilni dzięki różnym ofertom transportu – od usług sharingu dla samochodów, skuterów i rowerów, a kończąc na taksówkach i autach z wypożyczalni. Użytkownicy rezerwują i płacą za usługi za pomocą smartfonu. Aby korzystać z myScotty, każdy użytkownik weryfikuje swoją tożsamość na jednorazowym czacie wideo; start-up obsługuje proces rejestracji i weryfikacji u różnych dostawców.

Połączone z siecią usługi umożliwiają bezstresową mobilność

Community-Based Parking: Dzięki wyszukiwarce miejsc parkingowych bazującej na społeczności Community-Based Parking, Bosch wyręcza kierowcę w poszukiwaniu odpowiedniego miejsca dla jego samochodu. Korzystając z czujników ultradźwiękowych systemu wspomagania parkowania, samochody identyfikują i mierzą wolne przestrzenie między zaparkowanymi pojazdami, gdy je mijają. Zebrane dane są przesyłane do cyfrowej mapy miejsc parkingowych, która jest dostępna dla użytkowników społeczności.

Automated Valet Parking: 

Kierowca opuszcza swój pojazd przy wjeździe do garażu i wydaje mu polecenia za pomocą aplikacji na smartfonie. Samochód sam szuka wolnego miejsca i parkuje na nim automatycznie. Jednym z czynników, który sprawił, że w pełni zautomatyzowany system parkowania staje się rzeczywistością, jest inteligentna infrastruktura parkingu, która umożliwia łączenie się z oprogramowaniem pokładowym pojazdu.

Aktualizacja oprogramowania over-the-air: To, co w przypadku smartfonów jest oczywistością, Bosch wprowadza także do samochodów: aktualizacje oprogramowania będą pobierane z chmury obliczeniowej. Umożliwia to także pobieranie dodatkowych funkcji, takich jak cyfrowa mapa miejsc parkingowych.

Perfectly keyless: Cyfrowy kluczyk do samochodu. Aby z niego skorzystać, kierowca pobiera aplikację na smartfon i łączy z nią swój samochód. Kiedy to zrobi, smartfon generuje jednorazowy klucz zabezpieczenia, który pasuje do cyfrowego zamka pojazdu. Właściciel może za pomocą Perfectly keyless udostępnić swoje auto innym osobom, np. członkom rodziny lub znajomym.

Prewencyjna diagnostyka pojazdów: Dzięki usłudze diagnostyki prewencyjnej, stan kluczowych części samochodowych takich jak akumulator, filtr paliwa lub klocki hamulcowe, jest analizowany w trakcie codziennej eksploatacji z wykorzystaniem danych z chmury. Jeśli wskazują one stan zużycia kwalifikujący je do wymiany, kierowca otrzymuje stosowny komunikat. Zapobiega to nagłej awarii samochodu na drodze.

Concierge service: Dzięki usłudze „concierge service” kierowcy mają zawsze przy sobie osobistego asystenta. Pomaga on znaleźć im najbliższy urząd pocztowy, zarezerwować stolik w restauracji, kupić bilet na koncert czy znaleźć atrakcje w obcym mieście. W momencie dotarcia do miasta docelowego, concierge wysyła informacje adresowe bezpośrednio do nawigacji.

Secure Truck Parking: Dostępna w całej Europie usługa Secure Truck Parking firmy Bosch pomaga kierowcom ciężarówek znaleźć odpowiednie i bezpieczne miejsce parkingowe. Przedsiębiorstwa spedycyjne i kierowcy ciężarówek mogą korzystać z bezpłatnego portalu internetowego, a w przyszłości także z aplikacji, aby rezerwować miejsca postojowe zlokalizowane wzdłuż trasy – z wyprzedzeniem lub już w drodze. Pozwala to na lepsze planowanie przejazdu, z uwzględnieniem przerw po drodze.

eCall: Od kwietnia 2018 rok system automatycznego powiadamiania ratunkowego eCall będzie w standardowym wyposażeniu wszystkich nowych pojazdów silnikowych. Bosch opracował rozwiązanie akcesoryjne retrofit eCall dla pojazdów, które nie są seryjnie wyposażone w urządzenie eCall. Umieszczane w miejscu zapalniczki samochodowej retrofit eCall wykorzystuje czujniki przyspieszenia oraz inteligentne algorytmy w celu wykrycia czy pojazd uległ wypadkowi. W nagłym przypadku specjalna aplikacja przekazuje dane do centrum serwisowego. Pozwala to szybciej reagować służbom ratunkowym, zwiększając tym samym szanse na uratowanie życia.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony