Marcin Zachwieja, właściciel sklepu Sprzegla24.pl
Co jest w takim razie kluczem do sukcesu w sprzedaży części samochodowych online?
Sprzegla24.pl, sklep istniejący już ponad 10 lat, miał niewątpliwie przewagę w momencie nadejścia pandemii. Choć oczywiście wszyscy mierzyliśmy się z zupełnie nowymi wyzwaniami, wieloletnie doświadczenie i stabilne relacje pozwoliły nam wzmocnić pozycję lidera w internetowej sprzedaży sprzęgieł i kół dwumasowych. Budowany przez lata wizerunek eksperta oraz zaufanie kierowców przyniosły owoce. Wartościowe treści poradnikowe, którymi dzielimy się z naszymi użytkownikami miały w tym swój duży udział. W końcu dobór sprzęgła do samochodu to nie to samo co kupno wycieraczek czy filtrów. U podłoża naszej pozycji rynkowej stoi technologia, korzystamy z systemów informatycznych, które zasilamy danymi i know-how zdobywanym przez lata. Wychodząc naprzeciw potrzebom kierowców i mechaników, stale dopracowujemy intuicyjną wyszukiwarkę w naszym sklepie, a wykwalifikowani doradcy pomagają dobrać i zweryfikować każde zamówienie za pomocą numeru VIN. Atrakcyjna cena idąca w parze z jakością produktu, gwarancją producenta, a także darmową dostawą w 24h i bezproblemowymi zwrotami to standard jaki oferujemy naszym klientom.
Ponadto elastyczność i otwartość na nowe strategie oraz kanały promocji swojej oferty w Internecie to podstawa. Bycie na bieżąco z trendami e-commerce wymaga dużego nakładu pracy, ale jest to kluczowe w celu utrzymania pozycji lidera i spełniania oczekiwań rynku. Wkładamy mnóstwo serca i energii aby nie tylko usprawniać obsługę, ale także by automatyzować wiele procesów przetwarzania danych o częściach i zamówieniach by finalnie dostarczać najbardziej kompleksową usługę na najwyższym poziomie. Dzięki temu aż 85% zamówień wysyłamy do naszych klientów tego samego dnia.
Cyfryzacja kanałów i interfejsów jest jednym z najważniejszych trendów w branży motoryzacyjnej. Potencjał wzrostu e-commerce jest ogromny, zwłaszcza w branżach, które do tej pory głównie bazowały na sprzedaży w kanałach offline - jak automotive. Już podczas XV Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego w listopadzie 2020 e-commerce określony został jako "przyszłość branży części". Patrząc na rynek światowy - obserwujemy rosnący wpływ cyfrowych pośredników przy jednoczesnej konsolidacji wśród dystrybutorów części. Niektórzy producenci zaczynają trwale zajmować więcej przestrzeni w łańcuchu wartości rynku zamiennego, tworząc na przykład własne sieci warsztatów naprawczych czy też poszerzając dystrybucję o własne kanały online. Uważam, że wskazane trendy będą miały coraz większe znaczenie dla przyszłości rynku części samochodowych w e-commerce.
Dziękuję za rozmowę.
Komentarze (0)