
Posiadacze jakich aut przy wymianie samochodu na nowszy model najczęściej pozostają przy tej samej marce? Amerykańska firma J.D. Power od ponad 50 lat bada amerykański rynek motoryzacyjny, a od siedmiu lat tworzy specjalistyczny ranking przywiązania użytkowników do poszczególnych marek samochodów. Znamy tegoroczne wyniki lojaności.
Analitycy J.D. Power korzystają z danych Power Information Network (PIN), aby sprawdzić, czy właściciel zakupił tę samą markę po zamianie obecnego pojazdu na nowy. Od 7 już lat powstaja rankingi lojalności zmotoryzowanych. W tym roku odnotowano generalnie spadek przywiązania do poszczególnych marek – średnia to 49% we wszystkich markach i segmentach w tegorocznym badaniu.
- Lojalność klientów wpływa na wartość rezydualną pojazdów danej marki, co sprawia, że samochody od zaufanych producentów są bardziej opłacalnym wyborem w dłuższej perspektywie. Jednak, jeśli klienci decydują się na samochód z innego segmentu, ich przywiązanie do marki jest mniejsze. Na osłabienie lojalności wpływa też dostępność aut, wiek gamy oferowanych samochodów, a także agresywna polityka rabatowa, dlatego rynkowa średnia w tym roku ponownie spadła poniżej 49% – wyjaśnia Tyson Jominy, wiceprezes ds. danych i analiz w J.D. Power.
Najnowsze badania renomowanej firmy badawczej wykazały, że Ford zajmuje najwyższe miejsce wśród marek aut ciężarówek czwarty rok z rzędu, ze wskaźnikiem lojalności na poziomie 66,6% – najwyższym w badaniu. Aż 62% użytkowników Toyoty przy wymianie samochodu na nowszy model pozostaje przy tej marce. W czołowej 13 zestawienia znalazło się aż siedem modeli Toyoty. Co innego, że Porsche zajmuje najwyższe miejsce wśród marek samochodów premium - czwarty rok z rzędu, ze wskaźnikiem lojalności na poziomie 58,2%. Lexus zajmuje najwyższe miejsce wśród SUV-ów premium drugi rok z rzędu, ze wskaźnikiem lojalności na poziomie 57,4%.
Komentarze (0)