Warto wiedzieć

Marketing w warsztacie

4 godziny temu  29.09.2025, ~ Michał Żak - ,   Czas czytania 2 minuty

Lojalności wobec marek motoryzacyjnych

Posiadacze jakich aut przy wymianie samochodu na nowszy model najczęściej pozostają przy tej samej marce? Amerykańska firma J.D. Power od ponad 50 lat bada amerykański rynek motoryzacyjny, a od siedmiu lat tworzy specjalistyczny ranking przywiązania użytkowników do poszczególnych marek samochodów. Znamy tegoroczne wyniki lojaności.

Analitycy J.D. Power korzystają z danych Power Information Network (PIN), aby sprawdzić, czy właściciel zakupił tę samą markę po zamianie obecnego pojazdu na nowy. Od 7 już lat powstaja rankingi lojalności zmotoryzowanych. W tym roku odnotowano generalnie spadek przywiązania do poszczególnych marek – średnia to 49% we wszystkich markach i segmentach w tegorocznym badaniu. 
- Lojalność klientów wpływa na wartość rezydualną pojazdów danej marki, co sprawia, że samochody od zaufanych producentów są bardziej opłacalnym wyborem w dłuższej perspektywie. Jednak, jeśli klienci decydują się na samochód z innego segmentu, ich przywiązanie do marki jest mniejsze. Na osłabienie lojalności wpływa też dostępność aut, wiek gamy oferowanych samochodów, a także agresywna polityka rabatowa, dlatego rynkowa średnia w tym roku ponownie spadła poniżej 49% – wyjaśnia Tyson Jominy, wiceprezes ds. danych i analiz w J.D. Power.

Najnowsze badania renomowanej firmy badawczej wykazały, że Ford zajmuje najwyższe miejsce wśród marek aut ciężarówek czwarty rok z rzędu, ze wskaźnikiem lojalności na poziomie 66,6% – najwyższym w badaniu. Aż 62% użytkowników Toyoty przy wymianie samochodu na nowszy model pozostaje przy tej marce. W czołowej 13 zestawienia znalazło się aż siedem modeli Toyoty. Co innego, że Porsche zajmuje najwyższe miejsce wśród marek samochodów premium - czwarty rok z rzędu, ze wskaźnikiem lojalności na poziomie 58,2%. Lexus zajmuje najwyższe miejsce wśród SUV-ów premium drugi rok z rzędu, ze wskaźnikiem lojalności na poziomie 57,4%.

Fot. Toyota

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony