MICHELIN Pilot Sport 4S, opona UHP powstała na bazie doświadczeń Michelin z motorsportu (głównie w Formule E), to jeden z ciekawszych produktów ostatnich lat całej branży oponiarskiej na świecie. Doskonała sterowność czy wysoka reakcyjność zostały docenione przez kierowców, ale też niezależnych ekspertów. Drugim bardzo istotnym produktem w portfolio firmy ostatnich lat jest MICHELIN CrossClimate - pierwsza na świecie opona letnia z homologacją zimową. Francuski koncern świetnie odczytuje potrzeby rynku i zwiększa sprzedaż, czego dowodem jest najnowszy ranking Brand Finance - firmy zajmującej się oceną wartości marek i produktów.
Według raportu, Michelin jest najbardziej wartościową marką opon na świecie. W ubiegłym roku Michelin wygenerował 7,9 miliarda dolarów (wzrost o 30%). Drugi Bridgestone (rok temu pierwszy) może pochwalić się, wg Brand Finance, wwynikiem na poziomie 7,0 miliardów USD.
Brand Finance szacował też tzw. siłę marki (BSI). Tu również najlepszy wynik uzyskał Michelin (86,9 na 100). Według firmy konsultingowej zajmującej się wyceną biznesu, taki wynik dały francuskiemu koncernowi m.in. inicjatywy na rzecz zrównoważonego rozwoju oraz innowacyjne rozwiązania, takie jak wspomniane wcześniej produkty.
Najbardziej wartościowe marki oponiarskie świata 2018 (wg Brand Finance).
1. Michelin
2. Bridgestone
3. Continental
4. Goodyear
5. Dunlop
6. Hankook
7. Pirelli
8. Maxxis
9. Yokohama
10. Sumitomo
Zachęcamy do lektury pełnego raportu Brand Finance - TUTAJ.
Komentarze (0)