Od kwietnia do czerwca br. utrzymywał się trend spadkowy liczby ofert sprzedaży samochodów używanych na wtórnym rynku. Rośnie za to udział aut używanych w jednej kategorii, tj. aut młodych w wieku do 5 lat.
Według danych pochodzących z raportu Barometr AAA AUTO opartego na analizie danych dotyczących sprzedaży aut używanych w komisach, na stronach internetowych oraz u dealerów samochodów używanych, wiosną oferta na wtórnym rynku skurczyła się o niemal 22 500 aut.
Z danych AAA AUTO wynika, że wiosną br. na rynku wtórnym kierowcy mogli wybierać spośród 49 468 aut w wieku do 5 lat. W porównaniu z tym samym okresem w 2023 roku, oznacza to wzrost liczby samochodów młodych o 12 168 aut. Przy czym najwięcej przybyło aut w wieku 5 lat – 4 370, a mediana cen samochodów w tym wieku wynosiła wiosną br. 82 500 zł.
Wyższa inflacja, bardzo wysokie ceny nowych samochodów i wciąż rosnące koszty życia powodują, że dla coraz większej liczby kierowców samochody używane stają się alternatywą dla zakupu nowego auta. Za taką opcją zapewnienia sobie mobilności przemawia wiele czynników. Pod względem komfortu użytkowania różnica między nowymi a prawie nowymi używanymi samochodami jest niewielka. Większość z nich jest jeszcze na gwarancji producenta, ich zużycie jest niezauważalne, a cena znacznie korzystniejsza.
- Niektóre roczne czy dwuletnie egzemplarze są tańsze o 30–40% w porównaniu z cenami aut nowych. W przypadku dużych sprzedawców aut używanych z bogatą ofertą, alternatywa dla nowego samochodu ma jeszcze dwie istotne zalety, tj. brak konieczności oczekiwania na samochody i możliwość dokonania wyboru nie tylko spośród kilku modeli jednej marki, ale także spośród modeli wielu innych producentów, w dodatku cały proces może zająć zaledwie kilka godzin - powiedziała Karolína Topolová, Dyrektor Generalna AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO.
Fot. AAA AUTO
Komentarze (0)