Przed nami światowa premiera nowej generacji Passata Varianta. Producent podkreśla, że nacisk położono na dopracowanie nadwozia pod względem aerodynamicznym, wydajne silniki, wysoką jakość wykończenia, a całości dopełnia szereg nowych technologii.
Już za kilka dni samochód zostanie po raz pierwszy zaprezentowany publiczności na targach IAA Mobility w Monachium (5-9 września). Nowy Passat z nadwoziem kombi zostanie wprowadzony na rynek w pierwszym kwartale 2024 r. Do tej pory sprzedano ponad 34 miliony egzemplarzy Passata – to jeden z najlepiej sprzedających się modeli Volkswagena po Golfie, a przed Garbusem.
Do wyboru są trzy źródła napędu typu hybrydowego, w tym plug-in, a także pięć doładowanych silników benzynowych i wysokoprężnych. - Podstawą techniczną dziewiątej generacji Passata jest najnowszy etap ewolucji platformy MQB evo. Dzięki efektowi skali Volkswagen po raz kolejny udostępni setkom tysięcy kierowców wiele zaawansowanych technologicznie rozwiązań – powiedział Kai Grünitz, członek zarządu marki ds. rozwoju technicznego.
Najlepszym przykładem są dwa całkowicie nowe hybrydowe źródła napędu typu plug-in (eHybrid) o mocy 204 i 272 KM. W połączeniu z nowym akumulatorem o pojemności netto 19,7 kWh umożliwiają one zasięg na silniku elektrycznym wynoszący ok. 100 km. Dzięki temu nowy Passat Variant może być używany na co dzień jak samochód elektryczny. Ważną rolę odgrywa tu również krótki czas ładowania, ponieważ akumulator może być ładowany prądem przemiennym o mocy 11 kW zamiast poprzednich 3,6 kW. Na stacjach szybkiego ładowania prądem stałym Passat Variant eHybrid może ładować się nawet z mocą 50 kW. Ponadto połączenie silnika elektrycznego i nowego, oszczędnego silnika benzynowego turbo (1.5 TSI evo2) zapewni całkowity zasięg na poziomie około 1000 km.
Światowa premiera systemu DCC Pro. Nowości można znaleźć także w układzie jezdnym nowego Passata. Adaptacyjne zawieszenie DCC Pro (opcja) pozwala połączyć świetne właściwości jezdne z maksymalnym komfortem jazdy. Tym samym nowy Passat wyznacza standardy w swoim segmencie. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu po raz pierwszy w Volkswagenie technologii 2-zaworowej w amortyzatorach. Na poprawę komfortu podróżowania mają wpływ także nowe fotele ergoActive Plus z pneumatycznym 10-komorowym systemem do masażu. Co więcej, dzięki zwiększonemu o 50 mm rozstawowi osi, większej przestrzeni na nogi z tyłu i bagażnikowi o pojemności do 1920 litrów, nowy Passat Variant jest samochodem niezwykle wszechstronnym.
Komentarze (0)