Mamy problem z samochodem marki Subaru XV 1,6 z 2013 roku. Występujące usterki obejmują ograniczoną pracę silnika, brak mocy i wyciek oleju silnikowego z przedniej części silnika. Wykonaliśmy podstawowe czynności kontrolne układu paliwa i układu powietrza, sprawdziliśmy, czy zostały zapisane kody usterek, ale niczego nie znaleźliśmy. Czy wiecie jak zabrać się za naprawę tego samochodu?
To jedno z pytań, które trafiło do ekspertów Autodata. Jaka jest odpowiedź?
Tak, jest nam znana usterka, która powoduje opisane symptomy. Jej przyczyną jest przeciek oleju silnikowego do złącza wielostykowego wiązki przewodów przestawiacza wałka rozrządu spowodowany nieszczelnością przestawiacza wałka rozrządu. Usterka ta dotyczy kilku modeli Subaru z kodami silnika FB16/FB20/FB20 DIT/FB25/FB25A. Sprawdź złącze wielostykowe wiązki przewodów przestawiacza wałka rozrządu pod kątem zabrudzenia olejem. W razie potrzeby oczyść lub wymień styki przewodu. Jeżeli występują ślady oleju silnikowego, sprawdź numer produkcyjny na przestawiaczu wałka rozrządu. Jeżeli pięć pierwszych cyfr numeru produkcyjnego przed 17158, zamontuj nową wersję przestawiacza wałka rozrządu. Po zakończeniu naprawy powinno się wykonać jazdę próbną, aby sprawdzić, czy usterka została naprawiona.
Komentarze (1)