Peugeot 207 - Odgłosy stuków z mechanizmu układu kierowniczego podczas manewrowania lub parkowania samochodu.
Pytanie: Nasz klient posiadający auto marki Peugeot 207 z 2007 roku skarży się na występowanie odgłosów stuku z mechanizmu układu kierowniczego podczas manewrowania lub parkowania. Słyszeliśmy te odgłosy i wydaje nam się, że dochodzą z silnika układu wspomagania kierowania lub z listwy zębatej. Nasz klient podchodzi niechętnie do wymiany tych elementów, gdyż są one drogie. Czy wiecie coś na temat tańszej opcji naprawy dostępniej dla tych elementów?
Odpowiedź: Tak, znane jest nam jedno rozwiązanie, które może być zastosowane w przypadku opisanego odgłosu w modelach Peugeot 207 produkowanych do 4 lutego 2008 r. (RPO 11410). Odgłos stuku spowodowany jest tarciem pomiędzy listwą zębatą a obudową silnika elektrycznego układu wspomagania kierowania. Oczyść obszar wokół obudowy silnika elektrycznego układu wspomagania kierowania. Poluzuj śrubę mocującą. Wykonaj pełny skręt kierownicą w prawą stronę. Rozpylaj smar w sprayu na powierzchnię styku pomiędzy obudową silnika elektrycznego wspomagania kierowania a listwą zębatą przez 3-5 sekund. Dokręć śrubę mocującą momentem dokręcania 23 Nm. Obróć kierownicę od oporu do oporu kilka razy. Wykonaj manewry pojazdem, aby sprawdzić, czy usterka została naprawiona.
Autodata – zaufany światowy lider w zakresie informacji technicznych – udostępnia czytelnikom „Nowoczesnego Warsztatu” rozwiązania kilku powszechnych problemów występujących we współczesnych samochodach. Więcej porad w miesięczniku oraz wkrótce w naszym portalu.
Komentarze (0)