Pytanie: Podczas wykonywania przeglądu pojazdu klient wspomniał o wycieku oleju. Pojazd, o którym mowa, to Peugeot 207 z silnikiem wysokoprężnym 1,6 z 2009 roku. Wyciek oleju jest bardziej widoczny w przestrzeni misy olejowej przy przekładni. Podejrzewamy, że jego przyczyną może być wadliwy pierścień uszczelniający wałka wejściowego przekładni, ale klient niechętnie podchodzi do propozycji zdjęcia przekładni, aby zbadać problem. Czy wiecie, co może być przyczyną występowania wycieku oleju?
Autodata, wiodący dostawca informacji technicznych w branży motoryzacyjnej, udostępnia sprawdzone przez producentów rozwiązania częstych problemów występujących w pojazdach. Oto odpowiedź w tym przypadku:
Odpowiedź: Znany jest nam problem z wyciekiem oleju w opisanym obszarze. Dotyczy on kilku modeli marki Peugeot z kodem silnikowym DV6TED4 wyprodukowanych przed lutym 2009 r. Przyczyną wycieku oleju jest nieodpowiedni moment dokręcania trzpienia miski olejowej. Wymontuj nakrętkę mocującą miski olejowej. Dokręć trzpień miski olejowej (rys. 2.2), moment dokręcania: 10 Nm. Zamontuj i dokręć nakrętkę mocującą miski olejowej, moment dokręcania: 12 Nm. Oczyść gruntownie powierzchnię. Po zakończeniu naprawy wykonaj jazdę próbną, aby sprawdzić, czy usterka została naprawiona.
Komentarze (0)