
86 proc. kupujących obawia się możliwych problemów wynikających z przeszłości samochodu. Blisko połowa kierowców kupiła auto bez znajomości jego historii, a ponad 40 proc. musiało usuwać szkody powypadkowe, których nie byli świadomi w momencie zakupu. 88 badanych wskazało, że podczas poszukiwania pojazdu informacja o szkodach powinna być udostępniana obowiązkowo. Brak historii pojazdu jest wymieniany jako jeden z trzech głównych powodów niezadowolenia z zakupu.
– Konsumenci niechętnie podchodzą do aut ze szkodami, natomiast warto zauważyć, że auta, które mają niewielkie szkody, np. parkingowe, ale mają sprawdzoną historię, są dużo chętniej deklarowane, że konsumenci by byli zainteresowani ich zakupem, niż samochody, które nie miały zweryfikowanej historii – dodaje Michał Roszkowski. – Większość osób, która znała historię samochodu i kupiła auto z drugiej ręki, jest dużo bardziej zadowolona z tego samochodu po paru miesiącach niż osoby, które takiej historii nie znały. Dziewięciu na 10 kierowców oczekiwałoby, żeby profesjonalnie przygotowana historia pojazdu była standardem na rynku, dołączona do każdej oferty sprzedaży. I wydaje się, że to jest dobry kierunek dla konsumentów i dla branży, ponieważ samochody z historią łatwiej będzie sprzedawać, może niekoniecznie uzyskiwać za nie wyższe ceny, ale rotacja tych samochodów będzie dużo wyższa, bo one będą chętniej kupowane przez konsumentów.
Komentarze (0)