Warto wiedzieć

Warto wiedzieć

ponad rok temu  19.02.2018, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Prototyp polskiego „elektryka” coraz bliżej

Niemal dwieście podmiotów chce zbudować prototyp polskiego samochodu elektrycznego. Do ElectroMobility Poland, które w tym roku planuje rozpocząć budowę prototypów, wpłynęło kilkanaście projektów e-aut, przedstawiających autorskie wizje transportu przyszłości. Konsorcja, jakie zgłosiły się do EMP, muszą wykazać się zarówno szerokim know-how z zakresu prototypowania e-samochodu, jak i konkretną propozycją biznesowego rozwoju projektu.

– Budujące jest to, że przedsiębiorcy, projektanci i konstruktorzy połączyli siły, by wystartować w naszym postępowaniu. Stworzyli konsorcja złożone łącznie z prawie dwustu podmiotów o różnych, uzupełniających się kompetencjach. Dzięki temu zmaksymalizowali swój potencjał, a do EMP trafiły wartościowe propozycje – mówi Piotr Zaremba, dyrektor zarządzający ElectroMobility Poland. – Poziom zgłoszeń jest – jak się spodziewaliśmy – zróżnicowany, ale wiemy już, że zawierają one ciekawe rozwiązania, które będą mogły zostać przez nas praktycznie wykorzystane w pracach nad e-autem.
Obecnie trwa etap wstępnej selekcji otrzymanej dokumentacji oraz ich oceny pod kątem potencjału biznesowego i zgodności z wymogami technicznymi. Zakończy się on wyborem projektów, które w opinii ekspertów z komisji oceniającej stwarzają realną szansę na uruchomienie produkcji seryjnej polskiego samochodu elektrycznego. W skład komisji, powołanej do oceny i selekcji najlepszych projektów, weszło 12 ekspertów z różnych dziedzin. W gronie tym znaleźli się przede wszystkim specjaliści z branży motoryzacyjnej, projektanci i konstruktorzy pojazdów, a także przedstawiciele branży badawczo-rozwojowej, naukowej i technicznej związanej z tematyką automotive. W komisji zasiadają również osoby odpowiedzialne za ocenę potencjału rynkowego zaprezentowanych koncepcji i możliwości ich komercjalizacji.
Rok 2018 będzie przełomowy dla ElectroMobility Poland. Już w pierwszym kwartale rozpoczną się zaawansowane prace nad wybranymi w toku postępowania prototypami. Potrwają one kilkanaście miesięcy. Wiosną 2019 roku spółka ma dysponować jeżdżącymi prototypami osobowych samochodów elektrycznych kategorii L7e lub M1.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony