Ford zwiększy trzykrotnie powierzchnię paneli słonecznych w zakładach w Kolonii, aby generować więcej produkowanej lokalnie energii. Odnawialne źródła energii są ważnym elementem pozwalającym osiągnąć neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla w całym europejskim śladzie infrastruktury, logistyki i bezpośrednich dostawców koncernu do 2035 r.
Ford poczynił znaczący krok w realizacji programu zrównoważonego rozwoju „Road to Better”, podpisując porozumienie o wspólnej strategii działania na rzecz ochrony klimatu z niemieckim dostawcą energii RheinEnergie. Powierzchnia paneli słonecznych na dachu środkowoeuropejskiego magazynu części zamiennych Forda w Merkenich w Kolonii wzrośnie, aby wygenerować moc 3,76 mWp, która odpowiada rocznemu zużyciu energii elektrycznej przez około 1100 domów. Instalacja, która ma zostać ukończona do połowy 2024 roku, będzie dostarczać około 6 proc. energii elektrycznej, potrzebnej zakładom Forda zlokalizowanym w Merkenich, między innymi dla centrum badawczo-rozwojowego.
Oprócz rozbudowy systemu paneli słonecznych, Ford promuje również rozbudowę farm wiatrowych w regionie. RheinEnergie wskazała dwa sąsiadując obszary, które mogłyby potencjalnie dostarczać energię dla okolicznych gospodarstw domowych i zakładów Forda.
– Ford zdecydowanie stawia na swobodę przemieszczania się, łącząc to z troską o planetę. Za pośrednictwem RheinEnergie pozyskujemy już dla naszych zakładów w Kolonii całą energię elektryczną z odnawialnych źródeł. Współpracujemy obecnie nad tym, aby w przyszłości energia elektryczna była produkowana w większym stopniu lokalnie – powiedział Martin Sander, dyrektor generalny Ford Model e w Europie.
Cała energia elektryczna pozyskiwana przez zakłady produkcyjne Forda pochodzi obecnie ze źródeł odnawialnych. Od 2008 roku zakład Forda w Kolonii kupuje prąd pochodzący wyłącznie ze źródeł odnawialnych za pośrednictwem RheinEnergie. Na początku roku w zakładzie w Walencji uruchomiona została nowa instalacja solarna, która będzie sukcesywnie rozbudowywana, aby w 2024 r. osiągnąć moc 10 mWp.
Fot. Ford
Komentarze (0)