Zautomatyzowana jazda: Na początku przyszłej dekady Bosch i Daimler wprowadzą na ulice miast zautomatyzowane (SAE-Level 4) i autonomiczne (SAE-Level 5) samochody. Celem prowadzonych prac jest m.in. rozwinięcie i wprowadzenie do produkcji seryjnej systemu jazdy dla autonomicznych taksówek.
Usługa eCall dla motocykli: W oparciu o inteligentne algorytmy kolizji, usługa eCall rozpoznaje wypadek z udziałem motocykla i automatycznie inicjuje połączenie z odpowiednimi służbami oraz przekazuje dane pojazdu oraz jego lokalizację do centrali.
Mobilność bez emisji
RDE: Jeszcze w tym roku zarejestrowane zostaną pierwsze samochody z silnikami Diesla zgodne z normą Euro 6 i testowane według nowych procedur RDE („real driving emissions“) uwzględniające emisje w warunkach rzeczywistych. Obecnie Bosch realizuje w współpracy ze swoimi klientami ponad 300 projektów w obszarze RDE. Bosch zamierza wspierać producentów samochodów poprzez dalsze obniżenie emisji tlenków azotu przez samochody z silnikami Diesla. Wysiłki podejmowane w tym celu potwierdzają się już podczas jazd próbnych w środowisku miejskim.
Filtry cząstek stałych: W Europie Bosch nie będzie już prowadził prac nad silnikami benzynowymi, które nie są wyposażone w filtr cząstek stałych. Od czasów wprowadzenia filtra cząstek stałych dla samochodów z silnikami Diesla problem emisji tych zanieczyszczeń został rozwiązany. Takie same działania planowane są w odniesieniu do samochodów z silnikami benzynowymi.
48 V: Sieć elektryczna o napięciu 48 V jest warunkiem dla bazowych wersji napędów hybrydowych. Również w przypadku tego typu napędów Bosch jest dostawcą systemowym i zapatruje odbiorców w najróżniejsze komponenty: od silnika elektrycznego do akumulatora. Spółka odnosi przy tym także sukcesy ekonomiczne. W 2016 roku w samych tylko Chinach Bosch pozyskał 5 zamówień seryjnych na swoją technologię 48 V.
Light Electric Mobility: Elektryczne układy napędowe 48 V pojawią się także w pojazdach osobowych w miastach; będą to pojazdy nowego typu – bardzo kompaktowe i bardzo lekkie. Także dla tych pojazdów Bosch będzie dostarczał swoje produkty – zarówno dla pojazdów dwukołowych (E-Schwalbe), jak również dla czterokołowych (e.GO).
Elektryczna oś napędowa (eAxle): Aby z napędem elektrycznym mogły jeździć także większe auta, Bosch prowadzi intensywne prace nad technologią wysokonapięciową. Przykładem może być tutaj elektryczna oś napędowa – układ łączący w jednej obudowie silnik, energoelektronikę i skrzynię biegów, będący rozwiązaniem wydajnym i łatwym w standaryzacji.
Dostawy do odbiorców: Elektromobilność w wydaniu Bosch można już dziś oglądać w transporcie dostawczym na ulicach Niemiec. Przedsiębiorstwo dostarcza układ napędowy dla pojazdów Streetscooter spółki Deutsche Post. Jest to obecnie największa w Europie flota samochodów elektrycznych.
E-paliwa: Silnik spalinowy także może stać się napędem alternatywnym, jeśli będzie zasilany e-paliwami, czyli syntetycznymi paliwami produkowanymi na bazie energii odnawialnych. Dzięki temu będzie oszczędzał surowce i będzie miał neutralny bilans CO2. Jest wiele dróg prowadzących do bezemisyjnej mobilności i Bosch podąża każdą z nich.
Komentarze (0)