Hybrydy plug-in są ważnym elementem transformacji w kierunku do bezemisyjnej jazdy. Nowe kompaktowe modele Mercedes-Benz z hybrydowym napędem plug-in EQ Power powstały przede wszystkim z myślą o (elektrycznej) przyjemności z jazdy oraz użyteczności na co dzień.
Ich zasięg w trybie elektrycznym wynosi 70-79 km (NEDC). Do 2039 r. Mercedes-Benz Cars chce oferować flotę nowych samochodów neutralną pod względem emisji CO2. Firma zakłada, że już w 2030 r. ponad 50% sprzedaży aut osobowych będą stanowić hybrydy plug-in lub pojazdy wyłącznie na prąd.
W fabryce w Rastatt na południu Niemiec pomyślnie ruszyła produkcja pierwszych kompaktowych Mercedesów z hybrydowym napędem plug-in. Korzystając z systematycznej cyfryzacji procesów produkcyjnych, wykwalifikowani pracownicy zakładów w Rastatt jednocześnie zainicjowali okres „rozkręcenia” produkcji obu wariantów nadwoziowych hybrydowej Klasy A: A250e oraz A250e Limuzyna.
To samo dotyczy samego procesu produkcyjnego: już od 2011 r. fabryka Mercedes-Benz Rastatt wdraża różne środki, które jak dotąd pozwoliły zmniejszyć emisję CO2 na jeden wyprodukowany samochód niemal o połowę – zarówno dzięki efektywniejszemu wytarzaniu energii, jak i zmniejszeniu jej zużycia. To zasługa rozwiązań takich jak kogeneracja ciepła i prądu, systemy wymienników ciepła czy odzyskiwanie ciepła. W kolejce jest już kolejny duży projekt: oczekuje się, że do 2022 r. prąd w fabryce w Rastatt, a także w innych europejskich fabrykach Mercedesa, będzie w całości pochodzić ze źródeł odnawialnych.
„Jednoczesne uruchomienie produkcji dwóch wersji Klasy A z hybrydowym napędem plug-in dowodzi ogromnej elastyczności fabryki Mercedes-Benz Rastatt – i efektywności globalnej sieci produkcyjnej Mercedes-Benz Cars. Zakłady są już przygotowane na nadchodzące rozpoczęcie produkcji hybrydowej Klasy B” – powiedział Jörg Burzer, członek zarządu Mercedes-Benz AG odpowiedzialny za produkcję i zarządzanie łańcuchem dostaw.
Pracownicy fabryki w Rastatt mogą elastycznie reagować na różne zmiany, takie jak opcjonalne dodatki i warianty napędowe, w czym wspomagają ich procesy cyfrowe – np. urządzenia mobilne, automatycznie sterowane systemy transportowe (AGV) oraz koncepcja fabryki bez papieru.
Produkując nową Klasę A z napędem EQ Power, fabryka Mercedes-Benz Rastatt rozpoczyna nową erę i umacnia swoją rolę w globalnej sieci produkcyjnej Mercedes-Benz Cars. Nasz zespół starannie przygotował się na to nowe wyzwanie i po raz kolejny potwierdza to, co sobą reprezentuje: najwyższą jakość, kompetencje, a także wyjątkową wydajność – powiedział Thomas Geier, kierownik zakładów Mercedesa-Benz Rastatt.
Klasa A z hybrydowym napędem plug-in powstaje na tej samej linii montażowej, co odmiany z tradycyjnymi układami napędowymi. Produkcja aut z różnymi typami napędów może być więc elastycznie dostosowywana do zapotrzebowania, a fabryka pracuje z optymalną wydajnością.
Komentarze (0)