Seria filmów oraz animacje z bezpłatnymi poradami serwisowymi specjalistów: ContiTech wspiera warsztaty serwisowe, udostępniając dwie różne serie filmów szkoleniowych. Pierwsze odcinki są już dostępne online.
Czy w rozwiązaniu problemu piszczącego paska napędowego pomaga smar? Czy paski zębate należy przed montażem przeciągnąć po krawędzi stołu w celu poprawy ich elastyczności? Jak wymienić pasek rozrządu i pompę wodną w oplu astrze 1.8 16 V? Odpowiedzi na te oraz podobne pytania można teraz znaleźć w mediach społecznościowych na stronach ContiTech. Tam też zostały zamieszczone filmy z cyklu Watch & Work poświęcone wymianie pasków w poszczególnych silnikach. Ponadto seria animowanych prezentacji Werkstatt-Check (przegląd serwisowy) weryfikuje panujące przesądy dotyczące ogólnych zagadnień technicznych.
Pierwsze trzy odcinki z cyklu Watch & Work poświęcone silnikom w volkswagenie lupo 1.4 16 V, oplu astrze 1.8 16 V oraz audi 2.8 30 V można już obejrzeć online w serwisie wideo (www.contitech.de/aam-yt-de) i mediach społecznościowych (www.contitech.de/aam-fb). Aby ułatwić szybkie znalezienie odpowiednich informacji o poszczególnych produktach, odsyłacze do stosownych odcinków zamieszczono również w centrum Product Information Center (PIC).
Seria filmów „Watch and Work” charakteryzuje się łatwością przekazu oraz ukierunkowaniem na potrzeby mechaników w warsztatach serwisowych. W filmach instruktor ContiTech Stefan Meyer demonstruje w skrócie, jak prawidłowo wymieniać komponenty układu napędowego, jakich narzędzi używać oraz jak ułatwić sobie pracę. Na koniec każdego z odcinków prezentowane są specjalne porady dotyczące wykonywania prac w sposób zapobiegający uszkodzeniu paska oraz silnika.
W najbliższych miesiącach udostępnione zostaną kolejne filmy poświęcone popularnym silnikom takich producentów jak Audi, Citroen, Ford, Opel, Renault czy VW; nagrania początkowo będą dostępne w niemieckiej i angielskiej wersji językowej. Trwają prace nad opracowaniem innych wersji językowych, aby z porad i wskazówek mogło skorzystać jak najwięcej mechaników.
Kolejnym elementem inicjatywy ContiTech, podejmowanej z myślą o warsztatach serwisowych, są animowane prezentacje przeglądów serwisowych Werkstatt-Check, które rozprawiają się z powszechnymi przesądami panującymi wśród mechaników. Poszczególne odcinki są dostępne również na Facebooku.
I jeszcze odpowiedzi na postawione na początku pytania: nie wolno dopuścić do kontaktu paska z olejem. Spowoduje to jego napęcznienie, przez co pasek może się łatwiej urwać. Takie ryzyko istnieje również w przypadku przeciągania paska po krawędzi stołu w celu jego uelastycznienia, ponieważ prowadzi to do uszkodzenia szklanych włókien ciągłych. Proponujemy szczegółowe zapoznanie się z materiałami udostępnionymi na Facebooku.
Komentarze (0)