Warto wiedzieć

Warto wiedzieć

ponad rok temu  02.08.2017, ~ Administrator - ,   Czas czytania 1 minuta

Spór na linii mechanik-klient niekoniecznie w sądzie

W każdej niemal działalności usługowej zdarzają się zarówno nieuczciwi wykonawcy, jak i nazbyt roszczeniowi i odporni na argumenty klienci. Nie inaczej jest w branży warsztatowej. Ileż to razy klienci twierdzą, że mechanik niewłaściwie naprawił ich samochód, na pewno zamontował "stare części", bo awaria wróciła po kilku dniach, albo nie zrobił zupełnie nic. Oczywiście poza przyjęciem pieniędzy. Do klienta nie trafiają uwagi np. o niewłaściwym użytkowaniu samochodu, albo innej, zupełnie niezależnej od mechanika, przyczynie powtarzającej się awarii. Z drugiej stronie, jak w każdym innym zawodzie, tak i wśród mechaników, zdarzają się "kombinatorzy".

Jak w przypadku sporu dojść do porozumienia? Czy zostaje tylko droga sądowa? Niekoniecznie. Urząd Ochrony Konkurnecji i Konsumentów poinformował, że ruszyła platforma internetowa wspierająca pozasądowe dochodzenie roszczeń. Ma być szybciej, taniej i prościej niż w przypadku korzystania z sądów powszechnych.

www.polubowne.uokik.gov.pl – to adres strony internetowej, która informuje o tym, jak możesz rozwiązać spór. Znajdziesz na niej odpowiedzi na najczęstsze pytania, np. kiedy możesz skorzystać z takiej drogi, ile trwa takie postępowanie, jak ono przebiega. - Na stronie zamieściliśmy również wyszukiwarkę podmiotów, które pomogą ci rozwiązać spór. Przygotowaliśmy też ulotkę, która zawiera najważniejsze informacje o polubownym dochodzeniu roszczeń - informuje UOKiK.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony