Aby poprawić charakterystykę procesów zachodzących w sprzężeniu ciernym (rozumianym jako miejsce kontaktu materiału ciernego klocka hamulcowego i tarczy hamulcowej), należy wymienić oba współpracujące elementy, a więc zarówno klocki hamulcowe, jak i tarczę.
W takim przypadku najbardziej optymalnym rozwiązaniem jest wymiana na elementy pochodzące od jednego dostawcy. Jest to podyktowane tym, że materiały cierne są badane na konkretnym typie tarczy i tylko w tym jednym, konkretnym zestawieniu osiągają najlepszą możliwą charakterystykę.
Zgodnie z tą ideą firma Lumag poszerzyła swoją ofertę materiałów ciernych o możliwość nabycia tarcz hamulcowych, dedykowanych klockom Breck.
Mając na uwadze własne wieloletnie doświadczenia i testy prowadzone nad układami hamulcowymi, możemy zadeklarować z całą odpowiedzialnością, że nasze tarcze są wykonane zgodnie z najnowszymi tendencjami w budowie układów hamulcowych.
Zachowanie starannego i stale kontrolowanego procesu produkcji gwarantuje otrzymanie produktu zgodnego z oczekiwaniami klientów – skutecznego, bezpiecznego, komfortowego, ale także estetycznego. Bardzo niewielki, rygorystycznie przestrzegany margines dopuszczalnych odchyłek wykonania przyczynia się do tego, że oferowany przez nas produkt, w połączeniu z naszymi klockami hamulcowymi, posiada stabilną, a co się z tym wiąże – przewidywalną skuteczność hamowania. Podwyższona odporność na wysokie temperatury minimalizuje prawdopodobieństwo powstania niekorzystnych odkształceń. Natomiast odpowiednia sztywność ogranicza generowanie niekomfortowych zjawisk wibroakustycznych, towarzyszących procesowi hamowania, takich jak dźwięki i drgania. Obniżony ciężar właściwy, a więc obniżona masa nieresorowana, sprzyja poprawie komfortu jazdy. Z kolei warstwa ochronna, którą są pokrywane nasze tarcze, wpływa na zwiększenie trwałości tego elementu.
Dodatkowym atutem naszych podzespołów jest to, że tarcze z powłoką zabezpieczającą umożliwiają szybkie odczytanie (nawet po długim okresie eksploatacji) wszelkich informacji umieszczonych przez producenta na zewnętrznej krawędzi tarczy. Dotyczy to chociażby takiej istotnej wartości jak grubość minimalna. W przypadku tarcz tradycyjnych (bez powłoki) próba odczytania parametrów tarczy, po dłuższym okresie eksploatacji, jest praktycznie niemożliwa do wykonania, ze względu na zaawansowany poziom korozji tego miejsca.
Warstwa ochronna tarczy hamulcowej, którą pokryte są wszystkie powierzchnie tarczy, pełni jeszcze jedną funkcję, a mianowicie poprawia estetykę pojazdu. Warstwa ta w sposób zdecydowany opóźnia uwidacznianie się produktów korozji. Dotyczy to nie tylko miejsc widocznych, ale także powierzchni ukrytych, jak chociażby miejsca styku tarczy z piastą.
Maciej Roguszka
DBiR Lumag
Komentarze (0)