Fot. Piotr Łukaszewicz
Toyota sprzedała w Polsce 100 000 samochodów hybrydowych. Pierwszym hybrydowym modelem w kraju był Prius 2. generacji, który w 2004 roku trafił do 48 polskich kierowców. Szesnaście lat później Toyota dostarcza klientom 85 hybryd dziennie i prawdopodobnie pobije w tym roku kolejny rekord sprzedaży aut z tym napędem. Hybrydy ograniczają poziom hałasu i zanieczyszczenie powietrza generowane przez transport, co ma szczególne znaczenie w miastach. Jest to wynik niskiego zużycia paliwa oraz zdolności do poruszania się w bezemisyjnym trybie elektrycznym przez 50-80% czasu jazdy po mieście.
Stutysięczna hybryda to Corolla TS Kombi w wersji GR Sport (testowaliśmy to auto - kliknij TUTAJ), którą można rozpoznać po dwukolorowym nadwoziu z czarnym dachem, pełnych światłach LED, sportowych zderzakach, znaczku GR Sport na klapie bagażnika i 17-calowych felgach aluminiowych GR Sport. Pod maską samochodu pracuje 184-konny napęd hybrydowy z silnikiem 2.0., który rozpędza auto od 0 d0 100 km/h w 8,1 s. Pomimo dużej dynamiki samochód jest oszczędny i niskoemisyjny – zużywa od 4,7 l/100 km paliwa wg WLTP i emituje od 106 g/km CO2.
1 walizka z narzędziami, 1 szkolenie i 1 egzamin. I Twój warsztat może już przyjmować samochody elektryczne i hybrydowe. Zachęcamy, by otworzyć się na takie usługi. Czy samochody hybrydowe są awaryjne? Jak powinien wyglądać regularny serwis i przegląd takiego auta?
Na te i wiele innych pytań odpowiedzieliśmy w ramach cyklu artykułów
1 walizka z narzędziami, 1 szkolenie i 1 egzamin. I gotowe. #HybrydaNaWarsztacie
Setki tysięcy bez wymiany klocków hamulcowych? #HybrydaNaWarsztacie
Serwis klimatyzacji w hybrydach i elektrykach #HybrydaNaWarsztacie
Komentarze (0)