Firma ZF wyprodukowała ponad trzy miliony silników, które są wykorzystywane na całym świecie w pojazdach elektrycznych. Oferta ZF obejmuje szerokie spektrum zastosowań w zakresie elektryfikacji pojazdów: od samochodów osobowych z napędem wyłącznie elektrycznym i hybryd typu plug-in po napędy elektryczne do pojazdów użytkowych. Osiągnięcie kolejnego kroku milowego w wolumenie produkcji potwierdza dążenie firmy do ograniczenia zależności od silników spalinowych, a także udaną transformację w kierunku elektromobilności.
- W ciągu zaledwie 18 miesięcy podwoiliśmy produkcję silników elektrycznych z niespełna półtora miliona do trzech milionów - wyjaśnia Roland Hintringer, szef linii produktowej silników elektrycznych w ZF. - Dzięki wysoce zautomatyzowanym, elastycznym objętościowo i modułowym systemom, jesteśmy w stanie obsługiwać naszych globalnych klientów zgodnie z ich wymaganiami.
Dalsze innowacje dla większej wydajności i zasięgu
Dane produkcyjne i prognozy jasno pokazują, że ZF z powodzeniem realizuje transformację w kierunku elektromobilności. - Nasza rola jako innowatora jest również ważnym czynnikiem - podkreśla Roland Hintringer. Firma ZF ogłosiła już, że opracuje bezmagnetyczny silnik elektryczny I²SM - oddzielnie wzbudzaną maszynę synchroniczną z indukcyjnym transferem energii - do produkcji seryjnej. W przeciwieństwie do bezmagnetycznych koncepcji dostępnych obecnie na rynku, jest on wyjątkowo kompaktowy i ma najwyższą gęstość mocy i momentu obrotowego. Firma ZF niedawno zademonstrowała potencjał nowych rozwiązań ZF w zakresie dalszej wydajności, a tym samym zwiększenia zasięgu w elektromobilności dzięki napędowi elektrycznemu EVSys800: Prototyp jest o 35 procent lżejszy niż obecne napędy elektryczne i zmniejsza emisję CO2 podczas produkcji i eksploatacji o 20 procent. Innowacyjne technologie uzwojenia stojana, nowa koncepcja chłodzenia i kompaktowa konstrukcja umożliwiają te znaczące kroki optymalizacyjne.
Firma ZF produkuje już silniki elektryczne w lokalizacjach w Azji i Europie; a obecnie trwa proces budowy zakładów produkcyjnych w Ameryce Północnej. W ten sposób firma obsługuje główne rynki motoryzacyjne z następujących lokalizacji: Hangzhou i Shenyang (Chiny), Pančevo (Serbia), Schweinfurt (Niemcy), Trnava (Słowacja), Saltillo (Meksyk) i Gray Court (USA). Zdolności produkcyjne zakładów wytwarzających silniki elektryczne w istniejących lokalizacjach są obecnie rozszerzane, aby jak najlepiej wspierać ambitne cele klientów w zakresie zrównoważonego rozwoju i ochrony klimatu.
Komentarze (0)