Warto wiedzieć

Warto wiedzieć

ponad rok temu  31.08.2017, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Trzy tysiące kilometrów z północy na południe

BILSTEIN aktywnie wspiera projekty przygotowywane przez studentów uczelni wyższych na całym świecie. W październiku pojazd blue.cruiser ze zmodyfikowanym zawieszeniem BILSTEIN weźmie udział w wyścigu World Solar Challenge w Australii.

Poprzez zaangażowanie się w sporty motorowe już od wielu lat inżynierowie BILSTEIN mogą w iście ekstremalnych warunkach drogowych testować i oceniać przygotowane przez siebie rozwiązania. O wiele mniej mówi się o drugim obszarze doświadczeń, jakim jest współpraca z uczelniami na całym świecie. Jednym z takich przykładów jest niemiecki Bochum University of Applied Sciences.

Studenci tej uczelni od wielu lat rozwijają koncepcję samochodu zasilanego bateriami słonecznymi. Projekt zyskał już realne kształty w postaci czteroosobowego pojazdu blue.cruiser. Jego trzecia generacja (!) w połowie października weźmie udział w odbywającym się co dwa lata wyścigu World Solar Challenge w Australii. Uczestnicy będą mieli do pokonania blisko 3 tys. km, tj. dystans dzielący miasto Darwin (Terytorium Północne) z Adelaide (Australia Południowa).

Tym razem studenci z Bochum University of Applied Sciences będą testować pojazd, w którym napęd stanowią silniczki umieszczone w piaście każdego koła. To rozwiązanie skłoniło ich, aby przy okazji przebudowy zawieszenia, zmienić też stosowane dotychczas amortyzatory BILSTEIN. W ten sposób powstał pomysł adaptacji sportowego zestawu sprężyn i amortyzatorów, w którym kierowca - poprzez przycisk na kokpicie - może regulować nastawy zawieszenia. Aktywowany w ten sposób tryb sportowy (drugi to komfort) charakteryzuje się doskonałą dynamiką jazdy i najwyższymi rezerwami osiągów w ekstremalnych sytuacjach. Jest to o tyle istotne, gdyż nowa wersja pojazdu solarnego blue.cruiser rozwija prędkość maksymalną 120 km/h.

Co ciekawe, rozwiązanie BILSTEIN Modular Damper System z ridecontrol pochodzi właśnie ze świata sportów motorowych.

Warto też dodać, że zaangażowanie Grupy Thyssenkrupp, do którego należy BILSTEIN, jest w tym projekcie o wiele większe. Wiele elementów konstrukcyjnych, napędowych i poszycia nadwozia zostało zbudowanych z różnych gatunków stali dostarczonych przez ten koncern.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony