UFI MULTITUBE. fot. Piotr Łukaszewicz
UFI Filters zaprezentował na targach Automechanika Frankfurt innowacyjną technologię filtracji powietrza silnikowego: UFI MULTITUBE. Ten opatentowany system, charakteryzujący się cylindrycznym kształtem, zamiast tradycyjnego płaskiego panelu, zapewnia (jak twierdzi producent) lepsze parametry filtracyjne i większą moc silnika, zajmując przy tym mniej przestrzeni. Nowatorska technologia UFI MULTITUBE wprowadzona zostanie na rynek oryginalnego wyposażenia. W pierwszej kolejności będzie zastosowana w samochodzie Porsche GT2RS, a potem w innych pojazdach we Włoszech i na rynkach międzynarodowych. Natomiast po upowszechnieniu na rynku OEM, przyjdzie czas na rynek aftermarket.
- Rewolucyjność tej technologii filtracji wynika w szczególności z elastyczności kształtu wkładu UFI MULTITUBE, jego struktura pozwala na umieszczenie rurek, o różnej średnicy i długości, równolegle, szeregowo lub w innych układach, w zależności od dostępnego miejsca. Nowa technologia Grupy UFI oferowana jest w modułach lub według dowolnego projektu uwzględniającego potrzeby producenta, co pozwoli dopasować ją do konkretnego modelu samochodu i zoptymalizować przestrzeń w komorze silnika. Ponadto, innowacyjność systemu UFI MULTITUBE polega na zmianie wielkości filtra, wysoki poziom filtracji - ponad 99,5% - jest utrzymany przy zmniejszeniu jego rozmiarów, w porównaniu ze standardowym panelem zajmowana przestrzeń zostaje zredukowana nawet o 50% - przekonywali podczas konferencji prasowej we Frankfurcie przedstawiciele UFI Filters.
Takie rozwiązanie jest szczególnie korzystne dla pojazdów hybrydowych, w których miejsce w komorze silnika jest ograniczone ze względu na dodatkowe urządzenia elektryczne. Struktura UFI MULTITUBE umożliwia lepszą dynamikę przepływu, która zapewnia liniowy strumień powietrza, znacznie zmniejsza opory oraz minimalizuje spadek ciśnienia i utratę energii, co w efekcie daje większą dodatkową moc silnika, a przy tym ogranicza emisję zanieczyszczeń i zużycie paliwa.
Testy przeprowadzone w laboratorium na samochodzie Audi 1.4 TFSI potwierdziły wzrost koni mechanicznych nawet o 4% w porównaniu ze standardowym odpływem powietrza. Maksymalna wydajność, która przewyższa tę oferowaną przez tradycyjne panele, wynika z nowej koncepcji filtracji wgłębnej: strumień powietrza przepływa od zewnątrz do wewnątrz przez strukturę zbudowaną z jednej lub więcej rurek, z których każda jest pokryta medium filtracyjnym ze sztywnej włókniny z hydrofobowych włókien syntetycznych, ułożonych zgodnie z określoną średnicą i gradientem porowatości.
Kolejna rewolucyjna właściwość UFI MULTITUBE związana jest ze specjalnym materiałem medium wkładu filtracyjnego zbudowanego z włókien hydrofobowych, które zachowują pełne możliwości filtracyjne przez cały okres użytkowania. Zwykłe produkty celulozowe mają znacznie mniejsze właściwości filtracyjne ze względu na odkształcenia materiału, który z czasem absorbuje wilgoć, co powoduje spadek ciśnienia strumienia powietrza i odbija się negatywnie na mocy silnika. Innowacyjność UFI MULTITUBE została nominowana w kategorii Części i Komponenty samochodowe do prestiżowej nagrody Automechanika Innovation Award 2018. Wyróżnienie to jest przyznawane tylko najbardziej zaawansowanym technologiom.
- UFI MULTITUBE to kamień milowy w technologii filtracji. Dzięki modułowej budowie, może ona spełniać różne wymagania producentów samochodów, zarówno w silnikach tradycyjnych, jaki również oferuje możliwości dalszego rozwoju dla instalacji hybrydowych. To nowatorskie rozwiązanie, które zapewni sektorowi Aftermarket unikalność opatentowanego produktu, wysoką jakość i wyjątkową wydajność systemu, oferowane jest jedynie przez UFI Filters. To również produkt łatwy w montażu, dzięki szybkozłączom wewnątrz komory powietrznej - mówił we Frankfurcie Luca Betti, UFI Group Aftermarket Business Unit Director.
Komentarze (0)