Działalność Volkswagen Group China wyraźnie się ożywiła. Wszystkie 2000 salonów samochodowych marki Volkswagen ponownie zostało otwartych, a ruch w nich w ostatni weekend marca był porównywalny z tym, który odnotowano w tym samym okresie ubiegłego roku. Ponownie zaczęło funkcjonować ponad 95% salonów samochodowych marek Audi i ŠKODA.
Wznowiono również działalność spółki joint venture SAIC VOLKSWAGEN w Changsha. Łączna liczba fabryk należących do Grupy, które wznowiły działalność, wzrosła do 32. W sumie w Chinach są 33 fabryki samochodów i komponentów Grupy Volkswagen.
W naszych salonach samochodowych znów goszczą klienci. Oznak ożywienia gospodarki jest coraz więcej. Jest spore prawdopodobieństwo, że już na początku lata chiński rynek samochodowy wróci do poziomu z ubiegłego roku. Jeśli chodzi o Volkswagena, w 2020 roku będzie miało miejsce dużo ważnych wydarzeń. W tym roku rozpocznie się produkcja aut na platformie MEB i zadebiutuje rodzina modeli ID - mówi Stephan Wöllenstein, prezes Volkswagen Group China.
W drugiej połowie roku na dobre ruszy elektryfikacja chińskiego rynku w wykonaniu Volkswagen Group China. Dwie fabryki rozpoczną produkcję modeli elektrycznych w oparciu o modułową platformę MEB. Zakłady w Anting i Foshan osiągną łączną wydajność na poziomie 600.000 samochodów rocznie. Po uruchomieniu w nich produkcji, w Chinach zadebiutują elektryczne modele z rodziny ID. Ponadto, pod koniec roku w fabryce w Changchun rozpocznie się produkcja modelu Audi e-tron.
Komentarze (0)