Strategia ACCELERATE systematycznie napędza dążenie Volkswagena do przemiany w dostawcę mobilności zorientowanego na oprogramowanie. Oprogramowanie ma również kluczowe znaczenie w opracowywaniu nowych platform podwoziowych i układu kierowniczego przystosowanych do wysoce zautomatyzowanej jazdy w przyszłości. Volkswagen opracowuje już następną generację regulowanego podwozia i układu kierowniczego typu steer-by-wire.
- znajomość oprogramowania jako siła napędowa rozwoju platform podłogowych, przystosowanych do wysoce zautomatyzowanej jazdy
- w przyszłości oprogramowanie będzie w znacznie większym stopniu definiowało charakter samochodu niż dzisiaj
- Materiał video „Rozmowa o innowacjach – dynamika jazdy” z dużą dawką informacji na ten temat
- Ruchy karoserii są znacznie zminimalizowane, a dynamika jazdy zoptymalizowana, ponieważ samochód szybciej reaguje na ruchy kierownicą i jest bardziej precyzyjny w prowadzeniu - powiedział Karsten Schebsdat, szef Działu Dynamiki Jazdy i Systemu Kontrolowania Podwozia w Volkswagenie. - Rozwój platform podwoziowych jest bardzo ważny z punktu widzenia wysoce zautomatyzowanej jazdy. W ten sposób zapewniamy jak największy komfort we wszystkich sytuacjach.
W przyszłości oprogramowanie będzie odgrywać jeszcze większą rolę w definiowaniu charakteru samochodu
Prace rozwojowe nad nowym układem kierowniczym typu steer-by-wire również posuwają się naprzód.
- Oprogramowanie będzie ważniejsze w przyszłości również w przypadku kierowania samochodem – powiedział Schebsdat. - Daje nam to o wiele więcej możliwości wpływania na charakterystykę układu kierowniczego. Później, na podstawie konkretnego modelu, możemy zastosować to samo rozwiązanie we wszystkich platformach podwoziowych.
Komentarze (0)