Warto wiedzieć

Warto wiedzieć

ponad rok temu  22.11.2016, ~ Bartłomiej Ryś - ,   Czas czytania 2 minuty

W Fordzie pracują gremliny

Pracując w fabryce Forda w Walencji trzeba się mieć na baczności. Pracownicy niekiedy potajemnie umieszczają na linii produkcyjnej wadliwe komponenty i części. Wszystko po to, aby wywiązać się z obietnicy dotyczącej jakości. To tak zwany „Test Gremlinów” - pierwsze tego typu rozwiązanie w branży.

Czym jest „Vision System”? To nowatorskie (i pierwsze tego typu w branży motoryzacyjnej) rozwiązanie wprowadził Ford w swoim hiszpańskim zakładzie w Walencji. System sprawdza i monitoruje każdy (nawet najmniejszy) element składający się na 400 tys. samochodów osobowych i użytkowych oraz 330 tys. silników budowanych każdego roku w Walencji. Wspomniany „Test Gremlinów” pozwala dokładnie sprawdzić, czy proces składania pojazdów przebiega prawidłowo.

„Vision System odgrywa ważną rolę w procesie monitorowania jakości wszystkich komponentów wchodzących w skład samochodu” - powiedział Garciandia, specjalista ds. technicznych, Valencia Engine Vision System, Ford of Europe. „'Test Gremlinów’ daje nam pewność, że system działa bez zarzutu. To pewnego rodzaju „gra”, która niesie ze sobą istotne przesłanie. Cały zespół jest podekscytowany, kiedy udaje mu się odnaleźć jedną z podłożonych przez nas części, a my za każdym razem staramy się, aby wadliwe podzespoły były umieszczane na linii w miejscach, które bardzo trudno wykryć.”

Ford produkuje w swojej fabryce w Walencji więcej samochodów, niż jakimkolwiek innym zakładzie w Europie. Powstają tu takie modele, jak Kuga, Kuga Vignale, Mondeo, Mondeo Vignale, Galaxy, S-Max oraz Transit Connect i Tourneo Connect. Oprócz tego w Walencji wytwarzane są silniki EcoBoost o pojemności 2.0 i 2.3 l. Co 14 dni Vision System wykonuje ponad miliard fotografii. Pozwala to stworzyć złożony obraz obejmujący 3 150 cyfrowych zdjęć, który ukazuje inżynierom pracującym na miejscu wszelkie nieprawidłowości. 

Do tej pory w fabryce w Walencji w "Teście Gremlinów", który obejmuje obecnie wszystkie 34 etapy montażu, umieszczono na linii produkcyjnej liczne wadliwe podzespoły silnika, niekompletne kierownice, a nawet nieodpowiednie deski rozdzielcze. Ford planuje wprowadzenie tego rozwiązania na całym świecie. 

Ford wprowadził szereg rygorystycznych, a nawet niecodziennych procesów kontroli jakości w swojej fabryce, gdzie co 40 sekund z jednej linii produkcyjnej zjeżdża nowy samochód.

Tagi: Ford, fabryka,

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony