W styczniu ruszyła roczna faza pilotażowa projektu recyklingu szyb samochodowych – to wspólny projekt Audi, Reiling, Saint-Gobain Glass i Saint-Gobain Sekurit.
W ramach projektu pilotażowego, Audi wraz z partnerami podjęło wyzwanie stworzenia zamkniętego cyklu materiałowego dla szyb samochodowych.
- Naszym celem jest wtórne wykorzystanie materiałów i surowców wszędzie tam, gdzie jest to technicznie możliwe i ekonomicznie uzasadnione. Pracujemy nad wprowadzeniem do obiegu zamkniętego materiałów, do których mamy bezpośredni dostęp - mówi Marco Philippi, szef strategii zakupów Audi. - Obecnie stare szyby samochodowe nie są w ogóle wykorzystywane do produkcji nowych. Chcemy to zmienić.
Recykling uszkodzonego szkła oznacza, że do produkcji nowych szyb samochodowych zużywa się mniej energii i surowców. Wykorzystanie przetworzonych materiałów pozwala ostatecznie zmniejszyć zapotrzebowanie na surowce pierwotne, takie jak piasek kwarcowy. Audi zamierza wykorzystać tak wyprodukowane szyby montując je do modelu Audi Q4 e-tron. Firma wraz z siecią partnerów opracowywać będzie nowe sposoby obiegu materiałów, by w ten sposób uczynić łańcuch wartości jeszcze bardziej zrównoważonym. Potencjał jest duży: obecnie duża część wyrzucanych szyb samochodowych lub panoramicznych okien dachowych jest utylizowana i przerabiana np. na butelki do napojów lub materiały izolacyjne. Jeśli projekt zakończy się sukcesem i uda się przetworzyć uszkodzone szyby samochodowe w nowe, przyniesie to szereg korzyści: wysoka jakości szkła samochodowego marki Audi zostanie zachowana. Projekt wpłynie też bardzo pozytywnie na zmniejszenie emisji dwutlenku węgla. Dzięki recyklingowi, emisja dwutlenku węgla w cyklu produkcyjnym jest nawet o 30 procent niższa niż emisja w przypadku produkcji nowego szkła.
Komentarze (0)