Toyota już rozpoczęła wdrażanie do swoich fabryk rozwiązań oszczędzających wodę, takich jak zbieranie deszczówki, oczyszczalnie ścieków i wykorzystywanie wody w zamkniętym obiegu. Dzięki temu zużycie wody na 1 wyprodukowany samochód spadło z 4,8 m3 w 2001 roku do 2,7 m3 w 2015 roku.
Cel 5: działalność oparta na surowcach z recyclingu
Zużycie surowców na świecie stale rośnie w związku ze wzrostem populacji, rozwojem ekonomicznym i potrzebą wygodnego życia. Jeśli te trendy się utrzymają, eksploatacja naturalnych zasobów doprowadzi do ich wyczerpania, a przetworzenie wszystkich odpadów stanie się niemożliwe. Postępująca dewastacja i zanieczyszczenie środowiska ma ogromny wpływ na życie całej planety, w tym ludzi. Aby chronić zasoby, trzeba przestawić gospodarkę na ekologiczne materiały, poprawić trwałość produktów i udoskonalić technologie recyclingu odpadów.
Toyota zajmuje się recyclingiem odpadów od 40 lat, jednocześnie zwiększa wykorzystanie materiałów odnawialnych, takich jak plastiki pochodzenia roślinnego czy biosyntetyczne gumy. Nowe technologie opracowane w Japonii firma wdraża w swoich ośrodkach na całym świecie.
Jednocześnie koncern tak projektuje samochody, aby ułatwić ich demontaż. Ich struktura pozwala szybko podzielić auto na części i oddzielić od siebie poszczególne surowce do ponownego wykorzystania. Dotyczy to m.in. okablowania, baterii, trójwarstwowych zbiorników wodoru i części wolframowych. Dobrym przykładem tych reform jest zakład Toyota Motor Manufacturing UK w Burnaston, który otrzymał certyfikat ISO 14001 potwierdzający, że fabryka ta nie oddaje na wysypiska żadnych odpadów.
Cel 6: społeczeństwo harmonijnie współżyjące z naturą
Co roku w wyniku wycinki tracimy wiele tysięcy akrów lasów. Toyota wspiera projekty oraz podejmuje własne działania, mające na celu konserwację naturalnych siedlisk. Jednocześnie firma szuka rozwiązań, które pozwolą na współegzystencję ludzi i dzikiej przyrody. W 2008 roku firma stworzyła program Wytyczne dla Bioróżnorodności, zgodnie z którymi prowadzi działania w trzech uzupełniających się dziedzinach. Po pierwsze, Toyota wciąż poszukuje nowych rozwiązań technicznych, które wzmocnią bioróżnorodność i ułatwią zalesianie nowych terenów. Po drugie, firma współpracuje z lokalnymi społecznościami i podmiotami społeczeństwa obywatelskiego, które angażują się w ochronę przyrody. Po trzecie, Toyota na bieżąco informuje o swoich działaniach na rzecz bioróżnorodności i zrównoważonego społeczeństwa oraz o rzeczywistych efektach swoich działań.
Komentarze (0)