Aby skonstruować wymarzony samochód, wystarczy zamówić np. 7,3-litrowy silnik. Nowe silniki o mocy ponad 1000 KM będą dostępne na zamówienie u lokalnych dealerów Forda w Stanach Zjednoczonych lub w Ford Performance Parts w czwartym kwartale 2025 roku.
Zespół Ford Performance na co dzień kieruje się prostą filozofią: nie ma nudnych produktów – a to oznacza, że nie ma też nudnych silników. Zgodnie z tą zasadą zostały opracowane dwa nowe silniki, dostarczane kompletne na paletach – 7,3-litrowy Megazilla™ V8 z kompresorem i również doładowany mechanicznie 5,0-litrowy Coyote V8 – oba oferują podwyższoną moc fanom ścigania się po asfalcie, jak i po bezdrożach. Nowe silniki są odpowiedzią na potrzeby coraz większej grupy właścicieli, którzy decydują się na modyfikację swoich pojazdów.
Nowy, wyposażony w kompresor, 7,3-litrowy silnik Megazilla 2.0 został stworzony z myślą o kierowcach, potrzebujących dużego zastrzyku mocy. Megazilla 2.0 – podobnie jak jednostka poprzedniej generacji – jest wyposażona w kute tłoki, korbowody i stalowy wał korbowy, szlifowane i polerowane gniazda głowicy oraz w zmodernizowane sprężyny zaworowe. Inżynierowie Ford Performance poszli jednak o krok dalej, łącząc Megazillę z 3,0-litrowym kompresorem Whipple Gen 6. Połączenie wszystkich tych elementów dało niesamowity efekt – Megazilla 2.0 jest w stanie wygenerować moc ponad 1000 KM!
Uwaga: jednostka jest przeznaczona wyłącznie do zastosowań wyczynowych, takich jak wyścigi pustynne i zawody dragsterów.
Z myślą o użytkownikach, którzy nie chcą rezygnować z homologacji na drogi publiczne, w ofercie znalazł się pięciolitrowy silnik Coyote z Mustanga Dark Horse, uzupełniony trzylitrowym kompresorem, z przeprogramowanym modułem sterującym układem napędowym i innymi dodatkami. W efekcie silnik dysponuje mocą ponad 800 KM i momentem obrotowym 834 Nm, dzięki czemu idealnie sprawdza się zarówno na prostej, jak i na krętych torach.
Nowa pięciolitrowa jednostka Coyote z kompresorem nie tylko posiada homologację, dopuszczającą na drogi publiczne, ale także jest objęta gwarancją na dwa lata lub przebieg 24 000 mil (38 624 km).
Dostawa na paletach
Oba silniki są dostarczane kompletne na paletach, co ułatwia właścicielom modyfikację układu napędowego. Producent gwarantuje łatwy montaż - intuicyjnie zaprojektowana wiązka sterująca upraszcza proces montażu.
Fot. Ford
Komentarze (1)