Czy wiesz, że przy wymianie opon serwis powinien wymienić zawory? A doczyścić odpowiednio felgę? W Polsce działa blisko 12 tys. serwisów zajmujących się oponami. Niestety, bardzo zróżnicowany jest w nich poziom obsługi i kultury technicznej. Brakuje też jednolitego systemu szkoleń.
Materiał prasowy PZPO
Zbyt wiele warsztatów wymienia opony w sposób absolutnie niedopuszczalny, często na siłę. Powoduje to rozciąganie i naderwanie warstw wewnętrznych opony, a nawet rozerwanie stopek – czyli tych części, które przenoszą siły z opony na felgę. Dlatego Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego wspólnie z niezależną firmą certyfikacyjną TÜV SÜD wprowadza system oceny i wyróżnienia profesjonalnych serwisów w oparciu o niezależny audyt wyposażenia i kwalifikacji personelu technicznego. Warto wybierać certyfikowane warsztaty, które przeszły audyt i zostały dokładnie sprawdzone. Certyfikat oponiarski pomaga warsztatom w polepszaniu jakości – co jest kluczowe dla bezpieczeństwa – zwiększa konkurencyjność, a klientom daje pewność, że usługę wykonają dobrze przygotowani fachowcy.
– Jak znaleźć serwis godny zaufania? Certyfikat Oponiarski PZPO to korzyści dla serwisów i dla kierowców. Dzięki niemu klienci powierzają swój samochód sprawdzonym fachowcom i mogą mieć pewność, że audytorzy sprawdzili nawet 140 kryteriów – w tym stan techniczny urządzeń, umiejętności serwisantów i poziom obsługi. To ważne – na drodze to kierowca odpowiada za stan techniczny auta oraz bezpieczeństwo swoje i innych uczestników ruchu drogowego. Wybierając certyfikowany warsztat mamy pewność, że usługa zostanie wykonana profesjonalnie, ponieważ audytor dokładnie sprawdził już za nas rzeczywiste możliwości techniczne danego warsztatu. Nie musimy więc wybierać decydować się na skorzystanie z usług danego serwisu tylko na podstawie deklaracji właściciela warsztatu o jego rzekomej najwyższej jakości – mówi Piotr Sarnecki, dyrektor Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO).
Komentarze (2)